ذوالفقاری در دیدار با وزیر دفاع عراق:

تامین امنیت زائران برای ایران اهمیت زیادی دارد/ مراقبت‌های مراسم اربعین باید بیشتر شود

تامین امنیت زائران برای ایران اهمیت زیادی دارد/ مراقبت‌های مراسم اربعین باید بیشتر شود
پنج‌شنبه 13 مهر 1396 - 16:41

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه همکاری های خوبی میان ایران و عراق در برگزاری مراسم اربعین وجود دارد، گفت: تامین امنیت زائران ایران برای ما اهمیت زیادی دارد.

العالم _ ایران / سیاسی

حسین ذوالفقاری در دیدار با وزیر دفاع عراق در بغداد با تبریک به دولت عراق برای پیروزی‌های اخیر این کشور در برابر تروریست‌های داعش اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده بین وزارت کشور عراق و وزارت کشور ایران، گشایش‌های خوبی برای تردد زائرین ایجاد شده است. البته تامین امنیت زوار برای ما دارای اهمیت زیادی است که وزارت دفاع عراق می‌تواند نقش موثری در این زمینه داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به ضربات زیاد وارد شده به داعش در عراق در ماه‌های اخیر، اظهار کرد: باید با هشیاری کامل، تهدیدات احتمالی خنثی شود. اکنون همکاری‌های امنیتی ایران و عراق در سطح بسیار مناسبی است و تجارب خوبی در این زمینه بدست آمده است.

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی همچنین ادامه داد: ایران آمادگی این را دارد که در صورت موافقت دولت عراق، تعدادی بالگرد هلال احمر خود را در هر مکانی که دولت عراق تعیین بکند مستقر کند. ما امیدواریم که موضوع اربعین منجر به وحدت و همدلی بیشتر بین مسئولین و مردم عراق بشود. بین وزارت کشور ایران و وزارت داخلی عراق همکاری خوبی در زمینه برگزاری مراسم اربعین وجود دارد و این تعامل و همکاری موجب شده است که بسیاری از مشکلات برگزاری این مراسم حل بشود. امیدواریم امسال هم مراسم اربعین بدون مشکل خاصی برگزار بشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسایل منطقه و مرور همکاری‌های دفاعی امنیتی ایران و عراق گفت: موضع قاطع جمهوری اسلامی ایران احترام و حمایت از تمامیت ارضی کشور عراق است و هماهنگی کاملی دراین رابطه وجود دارد. مردم ایران هم مخالف تجزیه عراق هستند.

در ادامه این دیدار وزیر دفاع عراق با بیان اینکه بین دو کشور مسلمان ایران و عراق همکاری‌های خوبی وجود دارد تصریح کرد: نه تنها موضوع اربعین بلکه آینده روابط دو ملت بسیار مهم است. ما باید روابط خوب دو کشور را ادامه و توسعه بدهیم.

وی با اشاره به اینکه در حمایت از زوار و خدمات رسانی به آن‌ها بین نیرو‌های امنیتی، نظامی و دیگر ارگان‌های دولتی عراق هماهنگی و همدلی بسیار خوبی وجود دارد و تمامی امکانات در اختیار زوار میباشد خاطرنشان کرد: من با فرماندهان دیالی و مرزی و مناطقی که زوار از آنجا تردد می‌کنند صحبت کردم و به برقرای و حفظ امنیت آن مناطق تاکید داشتم. همه زوار مهمان امام حسین (ع) هستند و ما افتخار می‌کنیم به آن‌ها خدمت کنیم.

پربیننده ترین خبرها