موافقت کویت با پیشنهاد عراق؛ صادرات گاز به جای پرداخت غرامت

موافقت کویت با پیشنهاد عراق؛ صادرات گاز به جای پرداخت غرامت
پنج‌شنبه 13 مهر 1396 - 17:07

وزیر نفت، انرژی و آب کویت از موافقت این کشور با پیشنهاد عراق مبنی بر صادرات گاز طبیعی عراق به کویت به عنوان بخشی از پرداخت غرامت تجاوز به خاک این کشور خبر داد.

العالم-عراق

«عصام المرزوق» وزیر نفت، انرژی و آب کویت گفت که این کشور با پیشنهاد عراق مبنی بر صادرات گاز طبیعی به کویت به عنوان بخشی از پرداخت غرامت جنگ علیه این کشور در دوره صدام موافقت کرد.

المرزوق در حاشیه جشن عید ملی آلمان که شب گذشته در سفارت این کشور برگزار شد، اظهار داشت که دو طرف کویتی و عراقی در حال بررسی جزئیات بهای گاز صادراتی هستند و قرار است در ابتدا میزان صادرات گاز 50 میلیون متر مکعب باشد و به تدریج به 200 میلیون متر مکعب برسد.

به نوشته روزنامه «الرأی»، کویت از کمیته غرامت سازمان ملل خواسته است تا زمانی را برای پرداخت مبلغ باقی مانده غرامت که بالغ بر 4.6 میلیار دلار است، تعیین کند.

از سوی دیگر  «خالد المضف» رئیس هیات مدیره سازمان کل برآورد خسارت‌های جنگ عراق و کویت در هشتاد و سومین نشست کمیسیون خسارت‌های جنگ سازمان ملل متحد که در ژنو سوئیس برگزار شد، گفت که عراق در آگوست گذشته پیشنهاداتی را درباره پرداخت غرامت باقی مانده ارائه کرده که از جمله آن فروش گاز مطابق با قیمت توافقی و کاهش مبلغ باقی مانده از غرامت است.

فارس

پربیننده ترین خبرها