منابعی در سوریه مدعی شدند؛

سرکرده گروه تروریستی جبهة النصره زخمی نشده است

 سرکرده گروه تروریستی جبهة النصره زخمی نشده است
پنج‌شنبه 13 مهر 1396 - 18:06

گروهک جبهه النصره و دیده‌بان حقوق بشر سوریه، زخمی شدن «ابو محمد الجولانی»، سرکرده این گروهک تروریستی را تکذیب کردند.

العالم-سوریه

 گروه تروریستی «جبهة فتح الشام» (جبهة النصره سابق)، اخبار منتشر شده مبنی بر زخمی شدن یا به کُما رفتن رهبر خود را تکذیب کرد.

وزارت دفاع روسیه روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که «ابو محمد الجولانی»، سرکرده گروه جبهه النصره در حملات هوایی در سوریه به شدت زخمی شده و وضعیت وی بحرانی است (جزئیات بیشتر).

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این ارتباط گفت: «در نتیجه حملات هوایی اخیر، «ابو محمد الجولانی» سرکرده جبهه‌ النصره چندین زخم عمیق برداشته و دست خود را از دست داده است. وی در حال حاضر در شرایط بحرانی است و این مسئله را منابع مستقل تأیید کرده‌اند».

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که در کنار تعداد زیادی از محافظان و اطرافیان جولانی که حدود 50 نفر بوده‌آند، 12 نفر دیگر از سرکردگان جبهه‌ النصره نیز از جمله نزدیک ترین مشاور جولانی به هلاکت رسیدند.

کوناشنکوف امروز پنجشنبه نیز در ادامه اظهارات قبلی خود تأکید کرد که سرکرده جبهه النصره بعد از اصابت، به کما رفته است.

گروه جبهه النصره که شاخه سوری القاعده به شمار می‌رود، در واکنش به این ادعای وزارت دفاع روسیه مدعی شد که الجولانی در سلامت کامل به سر می‌برد و به فعالیت‌ها و وظایف خود ادامه می دهد.

مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» که نزدیک به مخالفان سوری است، امروز تأیید کرد که محمد الجولانی در حملات روسیه هیچ گونه آسیبی ندیده است.

گروه تروریستی جبهه النصره به دنبال فشارهای بین‌المللی و انتقاد از اقدامات جنایتکارانه آن در سوریه، سال گذشته جدایی خود از القاعده را اعلام کرد و نام خود را به جبهه فتح الشام تغییر داد.

با این حال، این اقدام جبهه النصره سبب نشد که نام این گروهک تروریستی از لیست سیاه خارج شود.

این هفته و به دنبال استعفای سرکرده ائتلاف «هیئة تحریر الشام»، شورای این ائتلاف ابو محمد الجولانی را به عنوان فرمانده جدید خود انتخاب کرد (جزئیات بیشتر).

گروهک جبهه النصره از جمله گروه‌های افراطی تکفیری در سوریه است و هم‌اکنون بیشتر استان ادلب و شهر ادلب، مرکز این استان را به اشغال خود درآورده‌ است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها