تلاش کنگره آمریکا برای افزایش فشارها بر حزب الله

تلاش کنگره آمریکا برای افزایش فشارها بر حزب الله
شنبه 15 مهر 1396 - 05:55

کنگره آمریکا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا فشارهای بیشتری علیه نیروهای مقاومت حزب الله در لبنان وارد کند.

العالم - لبنان

به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی در حالی که کنگره آمریکا خود را برای اعمال تحریم های جدید علیه شبه نظامیان (نیروهای مقاومت) حزب الله آماده می کند، دولت لبنان نیز تلاش های خود را در جهت ثبات ارزش پول و حمایت از بانک های کشورش در مقابل پیامدهای تحریم به کار گرفته است.

خبرنگار اسکای نیوز در بیروت در این باره گفت: در حالی که دولت لبنان در تلاش برای حل بحران مالی و برخورد با پیامدهای افزایش مالیات ها است، تحریم های جدید آمریکا علیه حزب الله، یکی از نهادهای اصلی دولت نیز در حال نمایان شدن است.

وی افزود: حزب الله همراه با هم پیمانان بدون توجه به نظرات مخالفان یا سیاست های بی طرفانه در تصویب برنامه های خود موفق بوده است.

این در حالی است که بسیاری در لبنان توقع ندارد که اگر واشنگتن تحریم های جدیدی علیه لبنان اعمال کند سعد الحریری، نخست وزیر این کشور نیز با حزب الله مقابله کند و در مقابل آن بایستد. 

صلاح سلام، روزنامه نگار لبنانی در این باره گفت: همانگونه که می دانیم حزب الله از طریق هم پیمانان خود به خصوص جریان ملی آزاد دستی طولانی در تثبیت تصمیمات رسمی کشور دارد و ما می شنویم که میشل عون، رئیس جمهور هم بر این نکته بارها تاکید کرده است که سلاح حزب الله برای کمک به ارتش لبنان ضروری است گر چه برخی از مردم لبنان چنین اظهاراتی را نمی پذیرند اما در هر حال دولت لبنان از مقابله با این تحریم ها ناتوان است.

گزارشگر اسکای نیوز در ادامه گفت: ناظران سیاسی در لبنان معتقدند که اوضاع کشور به گونه ای است که دولت در برخورد با جریانی سیاسی و نظامی که تصمیمات حساس را در اختیار دارد و کشور و نهادهای آن را به لبه پرتگاه می کشاند ناتوان است.

وی افزود: روی کار آمدن میشل عون، رئیس جمهوری این کشور و سعد الحریری، نخست وزیر تنها با تن دادن به تصمیمات و خواست حزب الله ممکن شد.

گزارشگر اسکای نیوز گفت: گر چه برخی به تحریم های آمریکا از نظر سیاسی اهمیتی نمی دهند اما دولت تلاش های متعددی در این باره انجام داده و تدابیر بانکی را برای کاهش پیامدهای تحریم ها بر بانک های لبنان و حفظ ثبات پول انجام داده است.

وی در پایان افزود: کنگره آمریکا خود را برای اعمال تحریم های بیشتر بر حزب الله آماده می کند تا به بهانه نقض حقوق بشر و به کار گرفتن شهروندان به عنوان سپر انسانی در جنگ های خود در مرزهای لبنان ضربه ای بر سیستم مالی آن در کشورهای مختلف وارد کند. دولت لبنان نیز تمام تلاش خود را بر خنثی کردن پیامدهای تحریم از بانک ها و حمایت از آنها معطوف کرده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها