تخریب و قتل در بحرین با گازهای سمی

تخریب و قتل در بحرین با گازهای سمی
يکشنبه 28 اسفند 1390 - 05:52

آتش زدن منزل، مغازه و خودور، و قتل شهروندان بحريني با گازهاي اشک آور و سمي به يکي از مسائل روزمره در اين کشور تبديل شده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، شلیک گاز اشک آور به داخل یک مغازه در روستای "بنی جمره" خسارتهای فراوانی به آن وارد کرد.

روزنامه الوسط بحرین به نقل از صاحب این مغازه گفت، نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان به صورت گسترده آنها را باگازهای سمی و اشک آور هدف قرار دادند که اصابت گلوله گاز اشک آور به یک مغازه، خسارتهای فراوانی به آن وارد کرد.

صاحب این مغازه با اشاره به بی توجهی نیروهای امنیتی هنگام سوختن مغازه اش، خاطرنشان کرد که برای شکایت اقدامی نکرده است، زیرا اطمینان دارد مسئولان امنیتی واکنش مثبتی به شکایت او نشان نمی دهند.

 

الوسط همچنین به نقل از شماری از ساکنان روستای "سند"، از اقدام نیروهای امنیتی در تخریب و وارد کردن خسارتهای گسترده به خودروهای آنها خبر داد.

ساکنان این روستا تأکید کردند که نیروهای امنیتی با یورش به روستا، منازل و خودروها را با گازهای سمی و گلوله های پلاستیکی به صورت مستقیم هدف قرار داده، و خسارتهای فراوانی به مردم وارد می کنند.

در روستاهای "النویدرات" و "سلماباد" نیز نیروهای امنیتی هنگام متفرق کردن تظاهرات مسالمت آمیز مردم، با شلیک گلوله های گاز اشک آور دو خودرو را به آتش کشیدند.

 

از سوی دیگر "جعفر جاسم رضی" از اهالی روستای "المقشاع" شامگاه دیروز بر اثر استنشاق گازهای سمی که از سوی نیروهای آل خلیفه شلیک شده بود، به شهادت رسید.

دیروز مناطق "شهرکان"، "کرانه"، "السنابس"، "باربار"، "البلاد القدیم" و چند منطقه دیگر شاهد تظاهرات مسالمت آمیز مردم ضد اشغالگران سعودی بود.

شلیک گازهای سمی در مناطق مسکونی و حتی داخل منازل به بهانه متفرق کردن تظاهرکنندگان، یکی از دلایل اصلی شهادت شهروندان بحرینی به شمار می آید.

بحرینی ها همزمان با نخستین سالگرد اشغال بحرین از سوی نیروهای سعودی، از پنج شنبه قبل فعالیتهایی را تحت عنوان "نه به اشغالگر" آغاز کردند که قرار است جمعه آینده با برگزاری 10 تظاهرات بزرگ منتهی شود.

دیروز همچنین بحرینی ها و اعراب و مسلمانان مقیم لندن، در سالگرد اشغال بحرین به دست نیروهای سعودی، مقابل سفارتخانه های بحرین و عربستان تجمع اعتراض آمیزی برگزار کردند.

تحصن کنندگان با اعتراض به ادامه اشغال بحرین، حضور نیروهای سعودی در خاک بحرین را غیرقانونی دانستند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها