آيت الله شاهرودی: توطئه تجزيه عراق، خيانتی خطرناك برای كل منطقه است

آيت الله شاهرودی: توطئه تجزيه عراق، خيانتی خطرناك برای كل منطقه است
شنبه 15 مهر 1396 - 14:10

مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز به ریاست آیت الله هاشمی شاهرودی و با حضور اکثریت اعضا تشکیل جلسه داد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی
به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ابتدای جلسه، رئیس مجمع با ابراز تأسف شدید از تلاش برای ایجاد فتنه دیگری در منطقه کردستان عراق و توطئه تجزیه این کشور همسایه و مسلمان، گفت: کاملاً روشن است که امریکا و رژیم صهیونیستی صحنه گردانان این تحرّک و فتنه خطرناک در منطقه هستند و می خواهند اسرائیل جدیدی در منطقه ایجاد کنند.
وی افزود: این اقدام بدون شک خیانت بزرگی برای منطقه و جهان اسلام است.

مخالفت آمریکا با همه پرسی کردستان عراق، ظاهر سازی است
آیت الله هاشمی شاهرودی، نقش امریکا در تحرکات منطقه را جدّی و خطرناک توصیف کرد و گفت: این کشور از یک سو تظاهر به مخالفت با طرح همه پرسی در کردستان عراق می کند، ولی در واقع حامی این طرح است و می خواهند بغداد را مجبور به سازش و قبول تجزیه کنند که البته دولت و مردم عراق هوشیارند و کشورهای منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران و کشور ترکیه در قبال این فتنه جدید مواضع قاطع و اصولی اتخاذ کرده اند.

اهداف استفاده از پرچم کردستان به جای پرچم عراق
وی با تسلیت درگذشت رئیس جمهور فقید عراق، جلال طالبانی، افزود: متأسفانه در مراسم تشییع این شخصیت مبارز به جای استفاده از پرچم عراق یکپارچه، از پرچم منطقه کردستان عراق استفاده شد که این اقدام موجب اعتراض اعضای پارلمان عراق و ترک مراسم شد و همین امر نشان می دهد که امریکا و رژیم صهیونیستی در پی نفوذ بیشتر در منطقه و ایجاد فتنه قومی گرایی خطرناک در منطقه هستند.

پیروزی نیروهای مردمی عراق بر تکفیری ها
آیت الله هاشمی شاهرودی با اشاره به پیروزیهای چشمگیر ارتش و حشدالشعبی عراق علیه تکفیری ها، ضرورت برخورد و اقدام قاطع دولت بغداد در برابر این دسیسه خطرناک رژیم صهیونیستی و امریکا را برای جلوگیری از تجزیه و تفرقه در عراق خواستار شد و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران باید به صورت قاطع تر مواضع اصولی خود در مخالفت با این همه پرسی و حمایت از یکپارچگی ارضی عراق را به اطلاع مسئولان کردستان عراق برساند و با گوشزد کردن عواقب این فتنه جدید و خطرناک برای عراق، منطقه و کل جهان اسلام، به آنها به طور جدّی و قاطع هشدار دهد.
وی همراهی و منافع مشترک کشور ترکیه در این مورد با جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق را در برخورد قاطع با تجزیه این کشور و جلوگیری از فتنه های آینده بسیار مهم ارزیابی کرد.

تقدیر از حضور پرشور مردم در عزای حسینی (ع)
آیت الله هاشمی شاهرودی همچنین با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم سراسر کشور در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش از این حضور حماسی و چشمگیر تشکر و قدردانی کرد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنانش، درگذشت اخوی آقای احمدینژاد را به وی و خانواده و بازماندگان تسلیت گفت.
در ادامه جلسه، آقای محسن رضایی، دبیر مجمع نیز سخنانی در مورد اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با فتنه جدید در منطقه کردستان عراق ایراد کرد.
رضایی گزارشی از اقدامات انجام شده در اجرای تدابیر رهبر معظم انقلاب در دوره جدید به اطلاع اعضای مجمع رساند.
آقای شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملّی نیز گزارشی از آخرین تحولات در منطقه، بهویژه در عراق و منطقه کردستان این کشور و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در این خصوص را به اطلاع اعضا رساند.
سپس در ادامه مباحث جلسه گذشته، اعضای مجمع دیدگاهها و نظرهای خود را در مورد رهنمودهای رهبری معظم انقلاب به اعضای مجمع در حکم جدید و پیوست مربوط و انتظاراتی که معظمله از اعضا در دوره جدید مجمع دارند، بیان کردند.
آیتالله هاشمی شاهرودی پس از استماع نظرهای اعضای مجمع درخصوص احکام رهبری و پیوستهای مربوط، بر ضرورت توجه جدّی اعضای این دوره مجمع به اجرای منویات رهبری در ابعاد نظارت، شفافسازی امور، حُسن اجرای دقیق سیاستهای کلی نظام و مشارکت فعال اعضا در کمیسیونها و صحن مجمع تأکید کرد و افزود: رهبری از این دوره از مجمع تشخیص انتظارات جدّی مؤثری دارند که باید مسئولان بهویژه اعضای مجمع و دبیرخانه در جهت تحقق آنها اقدام کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها