هنگام آتش سوزی چه باید کرد؟

هنگام آتش سوزی چه باید کرد؟
شنبه 15 مهر 1396 - 17:22

مدیر آموزش منطقه 6 آتش‌نشانی تهران گفت: یک اقدام سریع در امر اطفا نه تنها می‌تواند از توسعه آتش جلوگیری کند، بلکه با خفه کردن آتش در نطفه، خسارات ناشی از آن را به حداقل می‌رساند.

العالم - گوناگون

به گزارش ایسنا، عباس خدنگی زواره در یک برنامه رادیویی در مورد چگونگی پیشگیری و مواجهه با حادثه گفت: بیشتر افرادی که در آتش‌سوزی جان خود را از دست می‌دهند به علت دود ناشی از آتش، دچار خفگی می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اگر بیشتر از 3 دقیقه اکسیژن به مغز نرسد سلول‌های مغزی آسیب می‌بینند، برای پیشگیری از زیان‌های این موضوع باید از فرصت طلایی استفاده کرد و بهترین گزینه برای حفظ جان را انتخاب کرد.

مدیر آموزش منطقه 6 آتش‌نشانی تهران با اشاره به نحوه مواجهه با آتش‌سوزی افزود: برای این منظور در ابتدا با خاموش کننده‌های دستی آتش‌نشانی، باید آتش را مهار کرد و خود را نجات داد و اگر آتش در وضعیتی است که از این طریق مهار نمی‌شود با 125، شماره سازمان آتش‌نشانی تماس بگیرید.

خدنگی با اشاره به راه‌های پیش رو برای فرد گرفتار در حریق اظهارداشت: بدیهی‌ترین عکس‌العمل، فرار برای رهایی و نجات از آتش است  ولی در صورتی که گرفتار شده باشیم؛ اولین راه حل فرار به دورترین مسیر رسیدن آتش و دور کردن مواد قابل اشتعال از مسیر آتش و بستن در و جلوگیری از ورود آتش است و در صورت دسترسی به آب، دستمال نم دار را در مسیر تنفس قرار دهیم تا نیروهای امدادی به محل حادثه  برسند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها