فاش شدن هویت عامل حمله به کاخ سلطنتی جده+تصاویر

فاش شدن هویت عامل حمله به کاخ سلطنتی جده+تصاویر
يکشنبه 16 مهر 1396 - 00:10

شبکه تلویزیونی العربیه در توضیح حادثه هجوم مسلحانه به کاخ سلطنتی "سلام " در جده  به نقل از وزارت کشور عربستان اعلام کرد، در این حمله ایست و پازرسی وابسته به گارد سلطتتی واقع در ورودی غربی کاخ،  مورد هدف قرار گرفت که به کشته شدن دو نظامی و زخمی شدن  سه نفر دیگر منجر شد.

العربیه افزود، بر اساس خبرهای فوری که تا الان به دست ما رسیده است فردی مسلح با پیاده شدن از خودرو، ایست و بازرسی ورودی غربی کاخ را هدف قرار داد، این فرد " منصور بن حسن بن علی الفاید العامری " ، بیست و هشت ساله و  تبعه عربستان است. 

درهمین حال سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان گفت، مهاجم سلاح کلاشنیکف و سه بطری آتش زا در اختیار داشت. 

وی زمان حمله مسلحانه در نزدیکی کاخ سلطنتی سلام در جده را با مداد روز شنبه اعلام کرد.

منصور الترکی در گفتگو با العربیه تصریح کرد، همانگونه که در بیانیه وزارت کشور آمده است این جنایت را یک شهروند عربستانی مرتکب شد که منصور العامری نام دارد، در حال حاضر از ارتباط های احتمالی این فرد با گروههای تندرو و تروریستی و به طور کلی از سوابق امنیتی و جنایی او اطلاعی در دست نیست اما تحقیقات برای رسیدن به این اطلاعات و در صدر آنها پی بردن به انگیزه مهاجم ادامه دارد. 

وی درباره زمان حمله گفت، این حمله بامداد روز شنبه و در ساعت سه و نیم صبح رخ داد، فردی در خیابان عمومی و در نزدیکی ایست و بازرسی، با خودرو متوقف و از خودرو پیاده شد، ایست و بازرسی مورد نظر در فضای خارجی کاخ  قرار دارد، این فرد پس از پیاده شدن، به سوی نگهبانانی که در این  ایست و بازرسی که در نزدیک در ورودی غربی کاخ قرار دارد ایستاده بودند به صورت گسترده شلیک کرد در نتیجه دو نفر از نگهبانان کشته  شدند اما دیگر نگهبانان توانستند مهاجم را هدف قرار دهند و او را از پای در آورند، در این حمله همچنین سه نفر از نگهبانان هم زخمی شدند.

منصور الترکی ادامه داد، در زمان حمله فرد مهاجم تنها بود و خودرویی که در این حمله استفاده شد خودرویی شخصی است، از این فرد یک کلاشنیکف و سه بطری آتش زا به دست آمده است اما هنوز نتایج تحقیقات مشخص نشد تا بتوان درباره انگیزه و ابعاد جنایی یا تروریستی این حمله سخن گفت.

مقام های امنیتی نیز از آغاز تحقیقات در این زمینه خبر دادند و افزودند اطلاعات جامع تر در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

پیش از این شبکه های تلویزیونی المیادین، الجزیره والعربیه به نقل از وزارت کشور عربستان از کشته شدن عامل حمله مسلحانه خبر داده بودند.

پربیننده ترین خبرها