وزير خارجه سودان رويكرد آمريكا در قبال اين كشور را متناقض خواند

وزير خارجه سودان رويكرد آمريكا در قبال اين كشور را متناقض خواند
يکشنبه 16 مهر 1396 - 02:25

وزیر امور خارجه سودان اعلام کرد اظهارات مقام های آمریکایی درباره  لغو تحریم ها بر ضد سودان کاملا متناقض است .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ابراهیم غندور روز شنبه در گفتگویی تلویزیونی درباره موضوع لغو تحریم های آمریکا گفت: سودان با دیدگاه متفاوت و متناقض مقام های آمریکایی روبه رو است چون از یک سو واشنگتن به همکاری و حمایت خرطوم در مبارزه با گروههای مسلح تندرو اذعان می کند و از طرف دیگر سودان همچنان در فهرست کشورهای حامی تروریسم آمریکا قرار دارد.

غندور تاکید کرد اینکه واشنگتن از یک سواذعان دارد سودان از کشورهای پیشرو در همکاری در زمینه مبارزه یا تروریسم است و از سوی دیگر نام سودان همچنان در فهرست کشورهای حامی تروریسم باقی می ماند، با هم تناقض دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از خرطوم ، وزیر امور خارجه سودان در حالی این سخنان را بیان کرد که آمریکا روز جمعه تحریم های تجاری بر ضد سودان را که از 20 سال پیش اعمال شده بود ، لغو کرد و همزمان چند ساعت بعد یک دیپلمات ارشد آمریکا در سودان اعلام کرد هم اکنون شرایط لازم برای خارج کردن نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم فراهم  نیست.

ابراهیم غندور در عین حال از تصمیم آمریکا در لغو تحریم های تجاری بر ضد سودان استقبال و تاکید کرد این تصمیم آغاز راه  برای برقراری  روابط صحیح میان دو کشور است.

وی افزود : پس از لغو تحریم های اقتصادی  اکنون باید گفتگوها با آمریکا درباره پرونده فهرست کشورهای حامی  تروریسم را آغاز کنیم.

سودان روز جمعه از تصمیم مثبت آمریکا درباره لغو تحریم های تجاری بر ضد این کشور استقبال و در عین حال از ادامه درج نام سودان در فهرست سیاه کشورهای حامی تروریسم ابراز ناامیدی کرد.

مسئولان سودانی می گویند ابقای نام این کشوردرفهرست سیاه آمریکا مشکلاتی را برای درخواست خرطوم برای بخشش بدهی های خارجی این کشورایجاد می کند و این مسئله ازعوامل مانع رشد اقتصادی سوان است.

آمریکا  از سال 1997 تحریم های اقتصادی را بر ضد سودان به اتهام حمایت این کشور از گروههای تروریستی از جمله القاعده اعمال کرد.

پربیننده ترین خبرها