بروجردی: تجزیه عراق خط قرمز تهران، آنکارا و بغداد است

بروجردی: تجزیه عراق خط قرمز تهران، آنکارا و بغداد است
يکشنبه 16 مهر 1396 - 22:37

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مرور آخرین تحولات اقلیم کردستان در نشست امروز این کمیسیون گفت: تجزیه عراق خط قرمز سه کشور ایران، ترکیه و عراق است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

علاءالدین بروجردی در تشریح جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چهارمین جلسه تحولات اقلیم کردستان عراق با حضور ارگان‌های ذی‌ربط در محل کمیسیون برگزار و آخرین موضوعات در این خصوص بررسی شد.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: گزارشی از مراسم بزرگداشت خاکسپاری آقای جلال طالبانی در سلیمانیه با توجه به حضور وزیر امور خارجه کشورمان، نیز ارایه شد.
به گزارش ایرنا، وی افزود: همچنین در ارتباط با تصمیم‌های گرفته شده برای حل مشکل اقلیم کردستان عراق بحث و بررسی شد، در حقیقت «تجزیه عراق» خط قرمز سه کشور جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و عراق است لذا هماهنگی‌های لازم بین سه کشور برای حل مشکلات به وجود آمده ادامه دارد.

ایران رفراندوم کردستان عراق را به رسمیت نمی شناسد
بروجردی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان رفراندوم را به رسمیت نمی‌شناسد و با همکاری دو کشور مذکور وضعیت سابق در اقلیم کردستان باید در راستای منفعت مردم اقلیم و عراق بازگردد.
رئیس کمیسیون امینت ملی مجلس شورای اسلامی، گفت: جلسات به منظور آگاهی اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس و ارایه نظرات آنها به مجموعه برگزار شد که در آینده هم ادامه خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها