مجموعه مستند «کره شمالی» روی میز تدوین + فیلم

دوشنبه 17 مهر 1396 - 13:09

مجموعه مستند «کره شمالی» با هدف انعکاس واقعیت های موجود در این کشور با همکاری مشترک سه شبکه برون مرزی پرس تی وی، هیسپان تی وی و العالم در حال تولید است.

العالم _ آسیا

مجموعه مستند «کره شمالی» با هدف آشنایی با زندگی و فرهنگ مردم کره شمالی و انعکاس واقعیت های موجود در این کشور با همکاری مشترک سه شبکه برون مرزی پرس تی وی، هیسپان تی وی و العالم در حال تولید است.

حمیدرضا بابایی مدیر دفتر شبکه پرس تی­وی در تهران و مسئول هماهنگی تولید این مستند با اشاره به آغاز مراحل تولید مستند «کره شمالی» از فروردین ماه سال جاری گفت: گام اول در تولید این مستند ایجاد ارتباط با مسئولان سفارت کره شمالی در تهران بود که با همکاری خوبی از سوی آنها مواجه شدیم و به نحو شایسته ­ای امکان حضور تیم برنامه­ ساز ایرانی در کره شمالی فراهم شد.

وی به حضور گروه خبری ۷ نفره ایرانی در این کشور طی روزهای اواخر شهریور ماه و اوایل مهر ماه اشاره کرده و افزود: حضور یک گروه خبری با این تعداد در کشور کره شمالی بی سابقه بوده است و به لحاظ امکانات و خدماتی که در اختیار ما قرار داده شد و همکاری همه جانبه ­ای که از سوی مسئولان کره شمالی صورت گرفت، بسیار حایز اهمیت بوده و از نظر حرفه­ ای از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

بابایی هدف اصلی تولید مستند «کره شمالی» را انعکاس واقعیت­ های موجود در کره شمالی و شفاف­سازی اطلاعات اغراق ­آمیزی که رسانه ­های بین­ المللی از این کشور منتشر می­ کنند، عنوان کرده و توضیح داد: طی ۱۰ روز حضور گروه خبری ایرانی متشکل از تهیه کننده، مسئول هماهنگی، سه خبرنگار از شبکه­ های پرس تی­وی، هیسپان تی­ وی و العالم و دو مستندساز در کشور کره شمالی از مراکز مختلف این کشور از جمله مراکز نظامی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بازدید کرده و به تهیه گزارش ­های مختلف از مسئولان و مردم این کشور پرداختیم و در طول این سفر با واقعیت ­هایی مواجه شدیم که به طور غیرواقعی از سوی رسانه­ های بین­ المللی انعکاس داده شده است.

مدیر دفتر شبکه پرس تی ­وی در تهران همچنین در مورد شرایط زندگی اجتماعی مردم کره شمالی اظهار کرد: مردم این کشور در شرایط بسیار خوبی زندگی می­ کنند و از امکاناتی همچون مسکن، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش به طور رایگان برخوردارند و دولت این کشور خدمات کاملاً رایگان و مناسبی به جمعیت حدود ۳۰ میلیون نفری آن ارائه می ­دهد.

وی در مورد گزارش ­های تهیه شده در راستای تولید مستند «کره شمالی» نیز گفت: تاکنون سه گزارش به زبان انگلیسی از شبکه پرس تی­وی، ۲ گزارش به زبان اسپانیایی از شبکه هیسپان تی ­وی و ۲ گزارش به زبان فارسی از شبکه خبر پخش شده است و بقیه گزارش ­ها نیز به مرور پخش خواهد شد.

به گفته بابایی، ماحصل سفر گروه برنامه ساز ایرانی به کره شمالی در قالب مستندهای ۱۰ دقیقه ­ای به ارائه گزارش ­های کامل با نگاه عمیق در زمینه ­های مختلف زندگی اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مردم و کشور کره شمالی تهیه و تولید خواهد شد. همچنین تهیه یک سفرنامه به زبان­ های انگلیسی، اسپانیایی و عربی در دستور کارگروه تولید این مستند قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها