رویترز گزارش کرد؛

افزایش فشارها بر رئیس کاتالونیا برای خودداری از اعلام استقلال از اسپانیا

افزایش فشارها بر رئیس کاتالونیا برای خودداری از اعلام استقلال از اسپانیا
دوشنبه 17 مهر 1396 - 21:08

پس از اعتراضات اخیر در کاتالونیا علیه اعلام استقلال این منطقه، رئیس این منطقه از سوی مادرید تحت فشار قرار گرفته تا از طرح اعلام استقلال کاتالونیا از اسپانیا خودداری کند.

العالم - اروپا

رئیس منطقه کاتالونیا امروز دوشنبه تحت فشار قرار گرفت تا طرح‌ها برای اعلام استقلال این منطقه از اسپانیا را رها کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، فشارها بر رئیس منطقه کاتالونیا پس از آن افزایش یافت که صدها هزار نفر از مردم این منطقه روز گذشته به خیابان‌ها آمدند تا اعتراض خود را به اعلام استقلال کاتالونیا از اسپانیا اعلام کنند.

بر اساس این گزارش، اسپانیا نگران این است که پارلمان کاتالونیا روز سه‌شنبه به استقلال این منطقه رأی رد.

«کارلس پیگدمونت» رئیس منطقه کاتالونیا قرار است در جلسه پارلمان این منطقه سخنرانی کند.

همه‌پرسی استقلال کاتالونیا از اسپانیا روز یکشنبه هفته گذشته با وجود مخالفت‌های دولت مرکزی اسپانیا و اقدامات نیروهای پلیس برگزار شد و بر اساس نتایج اعلام شده، 90 درصد شرکت‌کنندگان در این همه‌پرسی به استقلال این منطقه آری گفتند.

بر اساس قانون همه‌پرسی در کاتالونیا، چنانچه پارلمان این کشور روز سه‌شنبه اعلام استقلال این منطقه را تصویب کند، یک فرایند شش ماهه برای انجام گفت‌وگوهای جدایی با اسپانیا آغاز خواهد شد و پس از آن انتخابات منطقه‌ای و اقدام نهایی برای جدایی انجام خواهد گرفت.

در شرایطی که اعتراضات اخیر در کاتالونیا، حس قوت قلب را در دولت مرکزی اسپانیا تقویت کرده، مقامات دولت امروز دوشنبه به صراحت اعلام کردند که مادرید در صورت رأی مثبت پارلمان کاتالونیا به اعلام استقلال این منطقه، به سرعت وارد عمل خواهد شد و واکنش نشان خواهد داد.

«سورایا سائنز» معاون نخست‌وزیر اسپانیا در مصاحبه به شبکه رادیویی «COPE» گفته است، «اگر به صورت یکجانبه از سوی کاتالونیا اعلام استقلال صورت گیرد، تصمیماتی برای احیای قانون و دموکراسی صورت خواهد گرفت».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها