حیدر العبادی: بغداد جنگی را علیه شهروندان کُرد به راه نمی‌اندازد

حیدر العبادی: بغداد جنگی را علیه شهروندان کُرد به راه نمی‌اندازد
پنج‌شنبه 20 مهر 1396 - 16:08

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که ارتش این کشور قصد آغاز جنگ علیه شهروندان کرد را ندارد.

العالم - عراق

الفرات نیوز -- حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق گفت که بغداد جنگی را علیه شهروندان کرد و دیگران آغاز نخواهد کرد.

وی افزود: وظیفه ما حفظ وحدت کشور، اجرای قانون اساسی، حفاظت از شهروندان و منابع ملی است.

العبادی گفت: ما هرگز اجازه بازگشت به نقطه صفر و بازگشت اظهارات طایفه‌ای و اظهاراتی که در راستای تجزیه کشور باشد را نخواهیم داد.

نخست‌وزیر عراق همچنین تاکید کرد که باید اردوگاه‌های آوارگان بسته شده و شهروندان آواره در نزدیک‌ترین زمان ممکن به خانه‌های خود در الانبار بازگردند.

شورای امنیت اقلیم کردستان عراق، روز گذشته در پیامی در توییتر، به نقل از یک مسئول کُردی مدعی شد که «پیام‌های جدی دریافت کرده» مبنی بر این‌که «نیروهای عراقی از جمله نیروهای الحشد الشعبی و پلیس فدرال برای حمله‌ای گسترده به کردستان آماده می‌شوند.»

شورای امنیت اقلیم کردستان افزود که نیروهای عراقی در حال آماده‌سازی برای انجام حمله‌ای بزرگ در جنوب غرب، کرکوک و شمال موصل علیه کردستان هستند.

 «سعد الحدیثی» سخنگوی دولت عراق طی گفت‌وگویی مطبوعاتی، این ادعا را رد و تأکید کرد که دولت عراق هیچ نیتی برای حمله به کردستان ندارد و «نیروهای عراقی فقط با داعش می‌جنگند.»

وی تصریح کرد، دولت عراق آماده گفت‌وگو با اقلیم کردستان مطابق با شروطی است که «حیدر العبادی» نخست‌وزیر پیشتر آن را اعلام کرده که مهم‌ترین آن شروط، لغو نتیجه همه‌پرسی برای استقلال است.

پربیننده ترین خبرها