سفیر اتحادیه اروپا در واشنگتن:

به کنگره گفته‌ایم که برجام توافق خوبی است که باید حفظ شود

به کنگره گفته‌ایم که برجام توافق خوبی است که باید حفظ شود
جمعه 21 مهر 1396 - 06:03

سفیر اتحادیه اروپا با بیان اینکه توافق هسته‌ای به اهداف تعیین‌شده‌اش رسیده، گفت کشورهای اروپایی به کنگره آمریکا اعلام کرده‌اند که برجام باید حفظ شود.

العالم-آمریکا

سفیر اتحادیه اروپا در واشنگتن می‌گوید او به همراه همتایان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی‌اش به نمایندگان کنگره تأکید کرده‌اند که توافق هسته‌ای با ایران باید حفظ شود.

«دیوید اُسالیوان» به پایگاه «بلومبرگ» گفت: «من و همکاران بریتانیایی، فرانسوی و آلمانی‌ام با کنگره رایزنی کرده‌ایم تا آن‌ها را از موضع خود آگاه کنیم: توافق هسته‌ای موفق بوده و باید آن را حفظ کنیم

وی افزود: «در برهه کنونی شک و تردید، ما اروپایی‌ها می‌خواهیم تأکید کنیم که این توافق خوبی است

برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) توافقی است که دو سال پیش میان ایران و گروه موسوم به 1+5 به دست آمد. آمریکا که خود یکی از طرف‌های توافق است، پس از تغییر دولت برجام را «توافقی فاجعه‌بار» توصیف کرده و آن را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

دولت آمریکا قصد دارد روز جمعه با خودداری از صدور تائیدیه فصلی پایبندی ایران به برجام، پرونده توافق هسته‌ای را به کنگره بفرستد تا قانونگذاران آمریکایی در مورد ادامه حضور واشنگتن در این توافق تصمیم‌گیری کنند.

اتحادیه اروپا تأکید دارد که توافق هسته‌ای به اهداف خود دست یافته و آمریکا نباید آن را تضعیف کرده یا از بین ببرد.

محدود بودن توافق به موضوع هسته‌ای و داشتن تاریخ انقضا از مواردی است که از سوی دولت آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است.

اُسالیوان در این مورد گفت: «توافق تنها در مورد یک موضوع بود. ما هرگز نمی‌خواستیم [با این توافق] تمام مشکلاتی که با ایران داشتیم را حل کنیم

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها