وزارت خزانه داری آمریکا؛

سپاه سازمان تروریستی معرفی نشده است

سپاه سازمان تروریستی معرفی نشده است
يکشنبه 23 مهر 1396 - 15:46

خزانه داری آمریکااعلام کرد: «وزارت خارجه، سپاه پاسداران را به عنوان اف تی او (سازمان تروریستی خارجی) معرفی نکرده است.»

العالم - آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا در وبگاه خود، در توضیح اقدامات تازه ای که علیه سپاه پاسداران صورت گرفته است، به سئوالات رایج در این خصوص، پاسخ داد. از خزانه داری آمریکا سئوال شد با توجه به اینکه سپاه پاسداران از قبل نیز تحت تحریم بوده است، با موضع گیری تازه علیه آن، چه چیزی تغییر می کند؟ 

خزانه داری آمریکا اعلام کرد: بله، سپاه براساس فرمان اجرایی 13382(مربوط به تولید و تکثیر تسلیحات کشتار جمعی)، فرمان اجرایی 13553 (مربوط به تخلفات حقوق بشری)، و 13606 (مربوط به تخلفات حقوق بشری در ایران و سوریه با استفاده از فناوری اطلاعات) نیز تحت تحریم قرار دارد و افرادی که در برخی فعالیت های خاص با مشارکت سپاه حضور دارند هم ممکن است با تحریم های ثانویه مواجه شوند. اقدام اخیر در معرفی سپاه تحت فرمان اجرایی 13224و براساس اختیارات ما در حوزه مقابله با تروریسم، پیامدهای بیشتری را متوجه سپاه می کند و دامنه برخی فعالیت های آن را محدود می کند. افرادی که بر اساس فرمان اجرایی 13224 که اکنون شامل سپاه پاسداران است، معرفی شده اند، ممکن نیست بر اساس «قانون اختیارات اقتصادی اضطراری»، بتوانند از معافیت های موسوم به «معافیت های بِرمَن» استفاده کنند.

در سئوال دیگری آمده است: با توجه به انتشار برخی گزارش ها، آیا سپاه به عنوان سازمانی تروریستی معرفی شده است؟

خزانه داری آمریکا پاسخ می دهد: «خیر وزارت خارجه(آمریکا)، سپاه پاسداران را به عنوان اف تی او (سازمان تروریستی خارجی) معرفی نکرده است.

پربیننده ترین خبرها