نتانیاهو: تصمیم ترامپ فرصتی را برای اصلاح برجام به وجود می‌آورد/اسرائیل برای خروج از یونسکو آماده می‌شود

نتانیاهو: تصمیم ترامپ فرصتی را برای اصلاح برجام به وجود می‌آورد/اسرائیل برای خروج از یونسکو آماده می‌شود
يکشنبه 23 مهر 1396 - 16:04

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن استقبال از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در رد پایبندی ایران به برجام، گفت که این تصمیم فرصتی را برای اصلاح توافق هسته‌ای ایران و 1+5 به وجود می‌آورد.

العالم _ فلسطین اشغالی

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی ضدایرانی گفت: «توافق هسته‌ای ایران یک مسیر مطمئنی را به سوی تولید یک سیستم غنی‌سازی ایجاد کرد که می‌تواند برای ایران دهها یا شاید تعداد بیشتری سلاح هسته‌ای فراهم آورد».

وی با اشاره به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای عدم تأیید پایبندی ایران به برجام گفت:‌«تصمیم ترامپ فرصتی را برای اصلاح توافق هسته‌ای و متوقف کردن تهاجم رو به افزایش ایران در منطقه ما به وجود می‌آورد».

روزنامه «تایمز» اسرائیل گزارش کرد که نتانیاهو روز یکشنبه (امروز) تصمیم ترامپ برای عدم تأیید پایبندی ایران به برجام را تحسین کرد و گفت که این امر فرصتی را برای اصلاح این توافق و خنثی‌کردن فعالیت‌های منطقه‌ای ایران به وجود آورد.

وی در آغاز نشست هفتگی کابینه در قدس، گفت که این تصمیم به جلوگیری ایران از دسترسی به سلاح هسته‌ای کمک می‌کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اینگونه مدعی شد: «من معتقدم که هر دولت مسئول و هر آنکس که به دنبال ارتقا صلح و امنیت در جهان است، می‌بایست از فرصتی که تصمیم ترامپ به منظور بهبود یا لغو توافق (برجام) و به طور قطع، توقف تهاجم ایران به وجود آورده است، بهره ببرد». 

نتانیاهو همچنین تصمیم ترامپ برای معرفی تحریم‌های جدید علیه سپاه پاسداران ایران را تحسین کرد ومدعی شد: «مشهود است که می‌بایست از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای وضع تحریم‌ علیه سپاه حمایت کرد. سپاه، بازوی اصلی ایران در رواج تروریسم در سراسر جهان و به طور قطع گسترش تهاجم در سراسر خاورمیانه است».

نتانیاهو در اظهارات روز یکشنبه خود همچنین گفت که به دنبال تصمیم واشنگتن برای خروج از یونسکو، به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دستور داده است تا برای خروج اسرائیل از یونسکو آماده شوند.

وی در انتقاد از یونیسکو گفت که این سازمان «به سکویی برای تصمیمات فریبکارانه، ضداسرائیلی و عملاً ضدیهودیت تبدیل شده است». 

نتانیاهو گفت: «ما امیدواریم که این سازمان شیوه های خود را تغییر دهد اما امیدی به این مسئله نبستیم بنابراین دستورالعمل من برای خروج از این سازمان همچنان پابرجاست و برای عملی کردن آن پیش می‌رویم».

فارس

پربیننده ترین خبرها