خوشرو: آمریکا به غلط و به صورت یکجانبه اعلام می کند ایران روح برجام را نقض کرده است

خوشرو: آمریکا به غلط و به صورت یکجانبه اعلام می کند ایران روح برجام را نقض کرده است
دوشنبه 24 مهر 1396 - 19:39

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: آمریکا به غلط و به صورت یکجانبه اعلام می کند که ایران روح برجام را نقض کرده است و برای به اصطلاح حفظ روح برجام، می‌خواهد کل ان را نابود کند.

العالم - ایران / سیاسی

غلامعلی خوشرو نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: ایران اولین کشوری نخواهد بود که از برجام خارج می شود، ولی چنانچه حقوق و منافع آن  وفق برجام مورد توجه قرار نگیرد، ایران اجرای تمامی تعهداتش را متوقف خواهد کرد. 

وی افزود: جامعه بین المللی با تداوم پشتیبانی از برجام نبایستی به رئیس جمهور امریکا اجازه دهند که با تضعیف برجام، دکترین خروج از تعهدات بین‌المللی را در روابط بین الملل تقویت کند.

خشرو تصریح کرد: برجام یک سند معتبر بین المللی بوده که نمی توان آنرا مورد مذاکره مجدد یا تغییر قرار داد، ادعای رئیس جمهوری آمریکا در مورد عدم پایبندی ایران هیچگونه مبنا، اعتبار و صحت بین المللی ندارد.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل  اظهار داشت: درخواست آمریکا برای تبدیل محدودیت های موقت ایران به محدودیت های دائمی، نه تنها با روح و متن برجام، بلکه با حق مسلم کشورهای عضو ان پی تی نیز در تعارض است.

پربیننده ترین خبرها