ترامپ: از توافقنامه های یک طرفه خارج می شویم/ سپاه را تحریم کردیم

ترامپ: از توافقنامه های یک طرفه خارج می شویم/ سپاه را تحریم کردیم
چهارشنبه 26 مهر 1396 - 10:15

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه اولویت وی حفظ منافع ایالات متحده است، اعلام کرد که از توافقنامه های بین المللی یک طرفه خارج می شود.

العالم ـ آمریکا

به گزارش رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در بنیاد هریتج گفت: ما معتقدیم که باید تاریخ خود را حفظ کنیم نه اینکه آن را پاره کنیم. اکنون حتی تلاش می کنند مجسمه های کریستوفر کلمب را نابود کنند، حرکت بعدی چه خواهد بود؟

وی افزود: ما با دولت های خطرناک از کره شمالی گرفته تا ایران مقابله می کنیم. من هفته گذشته راهبردمان را اعلام کردم تا تضمین کنم که ایران هرگز به سلاح هسته ای دست نمی یابد. ما تحریم های شدید را روی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعمال کردیم. من همچنین توافقنامه یک طرفه  دولت قبلی با دولت کوبا را لغو کردم، ما این تحریم ها(علیه کوبا) را برنخواهیم داشت.

ترامپ در بخش دیگری از اظهارات خود در بنیاد هریتج گفت: من همیشه نیازهای کشورمان را نیز در اولویت نخست قرار می دهم. به همین علت است که ما از توافقنامه های بین المللی یک طرفه خارج می شویم مثل همکاری دو سوی اقیانوس آرام و توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس! این توافقنامه ها برای کشور ما ویرانگر هستند. دولت من به دنبال تقویت ائتلاف های قدیمی و شکل دادن دوستی های جدید بر مبنای منافع و ارزش های مشترک است.

مهر

پربیننده ترین خبرها