واکنش دادستان کل کشور به شایعه اعدام زنجانی

واکنش دادستان کل کشور به شایعه اعدام زنجانی
چهارشنبه 26 مهر 1396 - 10:52

دادستان کل کشور حکم اعدام زنجانی و اجرای آن را شایعه ندانست و گفت که مقدمات اجرای حکم وی باید فراهم شود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی 

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در پاسخ به سوالی درباره شایعه اجرای حکم اعدام بابک زنجانی و رد اعاده دادرسی وی در دیوان عالی کشور گفت: شایعه چرا؟ باید منتطر باشیم ببینیم چه می شود، ان‌شاءالله زودتر حقوق مردم برگردد.

منتظری که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، در پاسخ به این سوال که قاضی مقیسه در آخرین جلسه دادگاه متهمان فساد نفتی گفته بود که حکم اجرای حکم این فرد در دست مسولان است، آیا واحد اجرای احکام زمانی را برای اجرای حکم تعیین کرده است؟ افزود: آنها به دنبال اجرای حکم هستند، اما مقدمات اجرای حکم باید فراهم شود.

وی در برابر این سوال که بعد از اعطای کارت ضابط به ضابطین دادگستری آیا آن بخش از ضابطان که کارت ضابطیت ندارند حق انجام امور قضایی را ندارند؟ تصریح کرد، بعد از اینکه کارت ضابطین توزیع شد فقط کسانی مجاز به انجام کارهای تحقیقاتی و بازجویی و اعمال مربوط به ضابط هستند که کارت ضابطیت داشته باشند و این نص صریح قانون است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد، ما محدودیتی نداریم؛ نیروی انتظامی کسانی که در سمت فرماندهی یا درجه داری یا افسری هستند را معرفی کند ما بعد از آموزش برای ٱنها کارت صادر می‌کنیم. نیروی انتظامی هر فردی را به عنوان ضابط معرفی کند ما برای او بعد از کلاس های آموزشی، کارت صادر می کنیم.

وی در خصوص طرح جمع آوری قلیان و منع استعمال دخانیات در اماکن عمومی افزود: از نظر قانون استعمال دخانیات در اماکن عمومی ممنوع است، در جای دیگر قانون قهوه خانه ها را جزو اماکن عمومی تعریف کرده است بعضی از عزیزان از جمله نمایندگان مجلس و مسولان به ما ایراد می گیرند که چرا عرضه قلیان در برخی اماکن ممنوع شده است. در جواب آنها باید بگوییم که این ممنوعیت به واسطه قانون است و ما ممنوع نکردیم.

منتظری گفت: در بعضی استان ها اجرای قانون صورت گرفته است و به نظر ما به لحاظ قانونی در سراسر کشور این ممنوعیت باید اجرا شود و اگر بنا به برداشتن ممنوعیت است باید به حکم قانون باشد. الان اشکال عمده بر سر همین موضوع است در حال حاضر دستگاه قضایی صرفا قانون را اجرا می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها