باهدف تحقق اهداف واشنگتن در صنعا كليد خورد

ماموريت فلتمن براي فشار بردولت يمن

 ماموريت فلتمن براي فشار بردولت يمن
سه شنبه 8 فروردين 1391 - 06:28

صعده (العالم) ـ عضو دفتر سياسي جنبش حوثي ها تأكيد كرد: جفري فلتمن معاون وزير امور خارجه امريكا در راستاي تحقق اهداف كشور با هدف تحت فشار قرار دادن دولت برخاسته از ابتكار شوراي همكاري خليج فارس وارد يمن شده است.

ضيف الله شامي سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم با اشاره به ديدارهاي پياپي مقامات امريكايي از جمله مسئولان نظامي اين كشور از صنعا افزود: مقامات واشنگتن در اين ديدارها با سوء استفاده از خلأ امنيتي و ضعف اقتصادي يمن، در صدد هستند همه شهروندان يمن اعم از شخصيت هاي سياسي، قبايل و برخي از علما و ساير مردم اين كشور را در راستاي اهدافشان به كار گيرند.

شامي اظهار داشت: هدف از ديدار كنوني فلتمن از يمن تلاش در راستاي مشروعيت بخشي به طرح هاي خارجي و تحت فشار قرار دادن شديد مردم، شخصيت هاي سياسي و همچنين دولت جديد يمن است كه براساس طرح شوراي همكاري خليج فارس و با حمايت امريكا براي نيل به اهداف بيگانگان تشكيل شده است.

جفري فلتمن ديپلمات ارشد آمريكايي در ماموريت خاورميانه اي خود به منظور ملاقات با مقامات ارشد دولت و فعالان يمن روز يكشنبه (6فروردين 91) عازم اين كشور شد.

سفر فلتمن در بحبوحه انتقال قدرت سياسي در يمن پس از استعفاي علي عبدالله صالح حاكم يمن انجام مي شود.

فرستاده سياسي آمريكا درسفرش به منطقه ،از روز يكشنبه تا چهارشنبه اين هفته را در صنعا پايتخت يمن بسر خواهد برد.

شامي افزود: امريكا هموراه ادعا مي كند كه يمن نيازمند مبارزه با تروريسم و "القاعده" است. اين در حالي است كه تروريسم و القاعده ساخته و پرداخته امريكايي هاست.

وي اتهامات مطرح شده از سوي سفير امريكا در صنعا عليه حوثي ها را مبني بر ناآرام كردن اوضاع يمن طبيعي دانست و اظهار داشت: از آنجا كه آنها در رويارويي با اين جنبش قرآني دچار شكست شده اند همواره اين اتهامات را به ما نسبت مي دهند.

عضو دفتر سياسي جنبش حوثي ها اظهار داشت: علت مطرح شدن اين اتهامات از سوي وي عليه حوثي ها، مواضع اين جنبش عليه سياست هاي امريكا و دخالت هاي آن كشور در امور يمن و ساير كشورهاي عربي و اسلامي است.

شامي گفت: جنبش حوثي ها با واقع بيني و بي طرفي قدم در راه كشف ماهيت حقيقي امريكايي ها و تحركات و توطئه هايشان عليه اعراب و مسلمانان گذاشته است.
 
وي افزود: در حال حاضر سفير امريكا در صنعا، امور يمن را اداره مي كند و دولت وحدت ملي را كه براساس خواست امريكايي ها و نه ملت ملت يمن تشكيل شده است كاملا تحت فشار قرار داده است كه البته اين امر از نظر ما بسيار تأسف برانگيز است.

شامي تصريح كرد: حوثي ها همواره با سياست ها و دخالت هاي امريكا در امور يمن، كشورهاي عربي و كشورهاي اسلامي مخالفت كرده اند و اين موضع باعث شده است تا از سوي آمريكا به مزدوري براي ديگران و برانگيختن فتنه مذهبي متهم شوند كه البته اين اتهامات از سوي آمريكا چندان شگفت به نظر نمي رسد.

وي افزود: آنها نتوانسته اند و هرگز نمي توانند اين اتهامات را ثابت كنند زيرا اگر حوثي ها از كسي كمك دريافت مي كردند آن را اعلام و به آن افتخار مي كردند.

 AM - 26 - 17:25

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها