جنگ رسانه ای واشنگتن و مسکو کلید خورد/ سی ان ان و صدای آمریکا در فهرست سیاه روسیه

جنگ رسانه ای واشنگتن و مسکو کلید خورد/ سی ان ان و صدای آمریکا در فهرست سیاه روسیه
چهارشنبه 26 مهر 1396 - 13:18

روسیه فهرستی از پنج رسانه آمریکایی از جمله سی ان ان و صدای آمریکا را برای اعمال محدودیت در پاسخ به اقدامات واشنگتن علیه رسانه های روسی تنظیم و اعلام کرد.

العالم ـ اروپا

کمیسیون دفاع از حق حاکمیت شورای فدراسیون روسیه (سنا) از وزارت ارتباطات این کشور خواست محدودیت هایی را برای رسانه های آمریکایی اعمال کند.
خبرگزاری اسپوتنیک روز چهارشنبه نوشت: رسانه های آمریکایی که نام آنها در فهرست سیاه قرار می گیرد، در روسیه سازمان های تبلیغاتی و نه خبری شناخته خواهند شد.
شبکه تلویزیونی سی.ان.ان، صدای آمریکا و رادیو آزادی جزو پنج رسانه ای هستند که در فهرست سیاه روسیه قرار گرفته اند و نام دو رسانه دیگر آمریکایی نیز اعلام نشده است.
فشار بر رسانه های روسیه در آمریکا از حدود یک سال پیش افزایش یافته که چند بار اعتراض مسکو را برانگیخت، ولی از آغاز سال 2017 و شروع کار دولت دونالد ترامپ تنگناها بسیار بیشتر شده است.
همزمان با تداوم فشارهای آمریکا بر فعالیت اسپوتنیک و شبکه تلویزیونی راشاتودی مهم ترین رسانه های روسی در این کشور، مسکو واشنگتن را تهدید به انجام اقدام متقابل کرد.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه به تازگی هشدار داد که مسکو به اقدام ها و فشارهای واشنگتن به رسانه های روسی فعال در آمریکا پاسخ می دهد.
وزارت خارجه روسیه به نقل از سخنان این مقام نوشت: همه شرایط و خواسته های واشنگتن از خبرگزاری اسپوتنیک و شبکه تلویزیونی راشاتودی با اصول آزادی بیان در آمریکا مغایرت دارد.
زاخارووا خاطرنشان کرد: برخورد گزینشی و کاربرد قوانین در مورد این رسانه ها، محدود کردن آزادی بیان تعبیر می شود در حالی که این حق در قانون اساسی آمریکا تضمین شده است.
به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: همچنین اقدام هایی که در مورد راشا تودی در آمریکا انجام می گیرد، پیامدهای جدی حقوقی خواهد داشت و مخاطرات امنیتی برای کارکنان این رسانه ایجاد می کند.
وی هشدار داد که هرگونه اقدام انجام شده در مورد رسانه های روسی، پاسخ متقابل روسیه را در پی خواهد داشت.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اما در باره اینکه پاسخ احتمالی مسکو به اقدام ضدرسانه ای واشنگتن، کدام رسانه یا رسانه های آمریکا را در بر می گیرد، اشاره ای نکرد و فقط گفت این کشور باید فکر کند.

پربیننده ترین خبرها