تاکید عربستان و بحرین بر حمایت از ایران‌ستیزیِ ترامپ

تاکید عربستان و بحرین بر حمایت از ایران‌ستیزیِ ترامپ
پنج‌شنبه 27 مهر 1396 - 06:55

هماهنگ کننده سیاسی هیئت دیپلماتیک سعودی در سازمان ملل متحد گفت: از راهبرد ترامپ در قبال ایران استقبال می کنیم.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، منال رضوان در نشستی که با موضوع بررسی اوضاع خاورمیانه برگزار شده بود گفت: در مورد سوریه باید بگویم عربستان از تلاش هایی که اردن، آمریکا، روسیه برای دستیابی به منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه به عمل آورده اند قدردانی می کند و امیدوار است که این همکاری منجر به ایجاد مناطق پرواز ممنوع در سوریه شود تا از این طریق از غیرنظامیان حمایت صورت گیرد و سریعاً در سراسر سوریه آتش بس برقرار شود.

نماینده عربستان مدعی شد: در همین چارچوب ما بر حمایت خود از راهبردی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد پس زدن خطر ایران تروریستی در سوریه و در تمامی منطقه ارائه کرده تایید می کنیم. پیشتر عربستان از توافق هسته ای حمایت کرده است چرا که به ضرورت جلوگیری از گسترش تسلیحات کشتار جمعی در منطقه و جهان ایمان داشتیم. ما از دیدگاه دولت آمریکا در قبال ایران و پایبندیش برای همکاری با همپیمانان آمریکا جهت مقابله با سیاست های  ایران استقبال می کنیم.

همچنین نماینده بحرین در سازمان ملل متحد نیز از سیاست های رئیس جمهور آمریکا در برابر ایران حمایت کرد.

نماینده بحرین در سازمان ملل گفت: ما از گام های مثبت و مهمی که اخیرا تشکل های فلسطینی فتح و حماس برداشتند و جدایی را کنار گذاشتند و منافع عالی فلسطین را در نظر گرفتند و در مسیر کار مسالمت آمیز و به دور از خشونت گام برداشتند استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: دولت بحرین همچنین از سیاست های درست و دقیق اتخاذ شده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در برابر ایران و اشتیاق شدید آن برای جلوگیری از گسترش ناآرامی و مقابله با صدور تروریسم تقدیر می کند.

پربیننده ترین خبرها