انتشار تصاویری منتسب به وزیر سعودی در رقه سوریه

انتشار تصاویری منتسب به وزیر سعودی در رقه سوریه
پنج‌شنبه 27 مهر 1396 - 10:36

طبق تصاویری منتسب به وزیر مشاور پادشاه عربستان در امور خلیج فارس، به نظر می‌رسد او نماینده آمریکا در ائتلاف موسوم به ضد داعش را در مناطقی از رقه سوریه همراهی کرده است.

العالم _ سوریه

کاربران اینترنتی تصاویری از حضور «ثامر السبهان» وزیر مشاور پادشاه عربستان در امور خلیج فارس، در رقه سوریه منتشر کردند.

در خبرهای آمده است که السبهان به همراه «برت مک گورک» نماینده ویژه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش در حال بازدید از روستای «عین عیسی» در شمال رقه هستند.

گفته می‌شود این دو نفر هم‌چنین با نمایندگانی از  یگان‌های مدافع خلق «PYD» که ترکیه آنها را تروریستی می‌داند، دیدار کردند.

روزنامه «ینی شفق» ترکیه نیز در گزارشی از این اقدام السبهان انتقاد کرد و گفت آمریکا می‌خواهد بازسازی رقه را عربستان واگذار کند.

شهر رقه، مرکز استان رقه که از سال 2013 در اشغال داعش بود، سه‌شنبه 17 اکتبر به طور کامل از تصرف داعش خارج شد و تحت کنترل «نیروهای دموکراتیک سوریه» قرار گرفت که از پشتیبانی آمریکا برخوردارند. 

در ادامه این گزارش آمده است السبهان و مقامات آمریکایی به بهانه مبارزه با داعش از اردوگاه‌های حزب کارگران کردستان دیدار کرده‌اند تا اموالی از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای بازسازی اختصاص دهند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در سفر اخیر خود به عربستان، رضایت این کشور و بحرین را برای اختصاص مبلغی به قیمت یک میلیارد دلار جهت بازسازی مناطقی در الرقه، حسکه ، دیرالزور و حلب جلب کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها