آمريكا در يمن به دنبال چيست؟

مخفي کاری جزييات ديدارهاي فلتمن دريمن

 مخفي کاری جزييات ديدارهاي فلتمن دريمن
چهارشنبه 9 فروردين 1391 - 06:53

صنعا(العالم)- در حالي كه رسانه هاي وابسته به رژيِم يمن در باره سفر جفري فلتمن معاون وزير امور خارجه آمريكا به صنعا دست به اطلاع رساني گسترده اي زده بودند، اين رسانه ها در چرخشي ناگهاني در تلاشند جزئيات ديدارهاي فلتمن را مخفي نگه دارند.

در همين حال مردم يمن معتقدند اين كشور براي آمريكا داراي اولويت امنيتي است و نه سياسي و اقتصادي ،و همه بايد هوشيار باشند زيرا واشنگتن و ايادي آن درمنطقه به ويژه عربستان در صدد منحرف كردن انقلاب يمن از اهدافش هستند.
 
به گزارش چهارشنبه خبرنگار العالم از صنعا، معاون وزير امور خارجه آمريكا، پس از اظهارات سفير امريكا در صنعا مبني بر كم اهميت جلوه دادن خطر سازمان القاعده و متذكر شدن خطر ايران كه به زعم وي به زودي منطقه را در بر مي گيرد، در شرايط حاكميت ابهام اطلاع رساني و تبليغاتي وارد صنعا شد كه البته مردم يمن نسبت به اين اظهارات به شدت خشمگين شدند.

جفري فلتمن ديپلمات ارشد آمريكايي در ماموريت خاورميانه اي خود به منظور ملاقات با مقامات ارشد دولت و فعالان يمن روز يكشنبه (6فروردين 91) عازم اين كشور شد.

سفر فلتمن در بحبوحه انتقال قدرت سياسي در يمن پس از استعفاي علي عبدالله صالح حاكم يمن انجام مي شود.

فرستاده سياسي آمريكا درسفرش به منطقه ،از روز يكشنبه تا چهارشنبه اين هفته (امروز) را در صنعا پايتخت يمن بسر خواهد برد.

"احمد الزرقه" خبرنگار و تحليلگر سياسي يمن در گفت وگو با العالم اظهار داشت: افزايش ديدارهاي امنيتي مسئولان امريكايي دليل روشني بر اين نكته است كه امريكا يمن را در اولويت هاي امنيتي خود قرار داده و از نظر سياسي يا اقتصادي هيچ اولويتي براي واشنگتن ندارد.

سفر جدال برانگيز فلتمن به كشورهاي منطقه از جمله عراق و لبنان درست پس از ايراد اظهارات و ادعاهاي بي سابقه سفير امريكا در يمن است كه خطر سازمان القاعده را كم اهميت جلوه داده بود در حالي در دوره هاي پيش همين سازمان  بهانه آنها براي ايجاد پايگاه نظامي بود.

"علي حاجز" خبرنگار وتحليلگرسياسي يمن نيز گفت: سفر معاون وزير امور خارجه امريكا درچارچوب به خدمت گرفتن  انقلاب يمن در راستاي اهداف امريكا توسط عربستان و كشورهاي حاشيه خليج فارس است.

وي افزود: امريكا و ايادي آن در منطقه به ويژه عربستان تلاش مي كنند انقلاب يمن را از چارچوب اصلي آن خارج و از اهدافش دور كنند.

MKH-27-00:12

پربیننده ترین خبرها