حجت الاسلام صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

مسئولان حواسشان به توطئه غربی‌ها باشد

مسئولان حواسشان به توطئه غربی‌ها باشد
جمعه 28 مهر 1396 - 14:02

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه دشمن نمی‌تواند ماهیت انقلاب، مردم و مکتب ما را درک کند، گفت: آنها مشت بر آب می‌زنند و به تعبیر رهبرمعظم انقلاب نسبت به درک این موضوع، دچار عقب‌ماندگی ذهنی هستند.

العالم- ایران/ سیاسی 

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب امروز نمازجمعه تهران در خطبه‌های خود با تأکید بر دوری از شرک و بزرگ بودن این گناه، اظهار داشت: شرک گناهی است که خدا نمی‌بخشد و امروز نیز شرک دامنگیر ما است و باید به خدا پناه ببریم و خود را اصلاح کنیم که یکی از انواع شرک پنهان نیز ریا است.

صدیقی خاطرنشان کرد: دشمن همه راه‌ها را تجربه کرده و شکست خورده است اما به دو مسأله ایجاد اختلاف، دوقطبی کردن و بی‌اعتقادی و بی‌اعتمادی امید بسته است. 

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب اعتقادی است تأکید کرد: مردم انقلاب نکردند که چیزی بگیرند بلکه مردم هم چیز خود را دادند تا اسلام بیاید. امروز نیز برای حاکمیت اسلام مردم همه چیز خود را می دهند. 

وی ریاست‌ها را همچون حباب روی آب توصیف و تصریح کرد: ریاست با یک طوفانی آمده و با یک طوفان می‌رود اما مسئولیت امانت سنگینی بر روی دوش ما گذاشته است. 

صدیقی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا علیه ایران، این اظهارات را اراجیف دانست و بیان کرد: این اراجیف از زبان ناموزون، بی‌انضباط، بی‌اخلاق رئیس جمهور آمریکا جاری شد و بیشتر از این هم از این توقع نبود اما ما باید بیدار و هوشیار شویم که قضیه چیست.

خطیب نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه انقلاب ما کفر ، استکبار و دنیای سلطه را نمی‌تواند تحمل کند، خاطرنشان کرد: آن روز که ما هسته‌ای، موشک، نفوذ منطقه‌ای نداشتیم و دست به انقلاب زده بودیم آنها این پدیده نو را که پدیده حاکمیت دین در مجرای ولایت فقیه است را در جهت غارتگری خود نمی‌دیدند چرا که ولایت جامعه را به خدا دعوت می‌کند و وقتی خداوند حاکم می‌شود هواپرست‌ها خود به خود شکست می‌خورند. 

وی افزود: اساس عقده اینها این است که لیبرال دموکراسی را به عنوان یک ایده‌آل موعود تلقی کرده و به خورد دنیا داده بودند که ما یک زندگی خوب برای مردم آوردید و آن کعبه آمال دل‌ها این است اما در همین حین خدا امام را مأمور کرد و کاری کرد که فقط چنین کارهایی از انبیا برمی‌آید.

صدیقی در همین زمینه خاطرنشان کرد: امام بی‌اعتنا به شرق و غرب پرچم غدیر را به دست گرفت و همه را به خدا دعوت کرد. 

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: این بندگی در اوج قدرت که اسمش ولایت است بدین معناست که ولی بنده‌ترین، خودساخته‌ترین و خداترس‌ترین است بنابراین چون خدا در وجود او است جامعه را هم به خدا دعوت می‌کند و برای شرق و غرب حسابی باز نخواهد کرد.

به اعتقاد وی، چون غربی‌ها نتوانسته بودند جلوی انقلاب و واقعه پس از آن را بگیرند و کنترل کنند و جنگ هشت سال دفاع مقدس را علیه ما تحمیل کردند و از لحاظ علمی نیز جنگ باید کار ما را تمام می‌کرد اما جنگ نه تنها ما را نابود نکرد بلکه به ما قدرت داد و ایمان ما را بالا برد. 

صدیقی آثار پس از جنگ برای ایران را دانشگاهی دانست که کلاس‌های جبهه، توحید، اخلاق، ولایت، عشق، ایثار، انسان‌شناسی، خودیابی، همت بر آن دایر است.

خطیب نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه ما خویشتن خود را در جبهه یافتیم، گفت: چون جهاد اکبر که در جبهه تدارک دیده شد با دم مسیحایی امام، همه را در یک زنجیره با خدا مرتبط کرد بنابراین نتیجه آن اقتدار اخروی و دنیوی بود. 

وی با تأکید بر اینکه دشمنان جمهوری اسلامی هنوز هم بیدار نشده‌اند آنها را چون دجال مثال زد و تصریح کرد: آنها یک چشم بیشتر ندارند و آن چشم دنیابین است و چون خدا ندارند و به آخرت فکر نمی‌کنند اساساً ماهیت انقلاب، مردم و مکتب ما را نمی‌توانند درک کنند بنابراین مشت بر آب می‌زنند و آنها واقعاً در این جهت عقب‌ماندگی ذهنی به تعبیر رهبر انقلاب دارند و البته همه مادی‌گراها و اهالی سلطه از این حقیقت بی‌خبرند و ما به حقیقتی متصلیم و آنها نمی‌توانند این حقیقت را هرگز از بین ببرند. 

صدیقی ادامه داد: دشمنان ما با اینکه تجربه انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را داشتند اما مجدداً بحث فتنه را مطرح کردند اما باز هم دست خدا از آستین بیرون آمد بنابراین بعد از مدت‌ها مسأله داعش را به میان آوردند که کار عراق و سوریه را یکسره کنند و سپس به سوی ما بیایند اما مقام معظم رهبری در این جریان نیز با بصیرت خود همه را به میدان فرا خواند و مدافعین حرم ما کنار مظلومین قرار گرفتند و توطئه جهانی آنها را در خاورمیانه برای بار چندم خنثی کردند.

صدیقی گفت: آنها وقتی دریافتند که هر اقدامی می‌کنند فقط به قدرت ما افزوده می‌شود از غیظ عصبانی می‌شوند و داد می‌زنند. 

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به برجام خاطرنشان کرد: مسأله برجام گرچه ظاهرش تلخ است چرا که آن مقدار که اروپا و آمریکا از برجام سود بردند و می‌برند و نتیجه قرارداد را نقد از ما گرفتند و آنچه قرار بود به ما بدهند را نسیه گذاشتند و نسیه‌شان را نیز به ما پرداخت نکردند بنابراین تجربه‌ای برای مردم ما و مسئولان ما شد که القائات بعدی شیطان بزرگ و ایادی آن را قبول نکنند.

وی افزود: دشمنان ما آن زمان القا می‌کردند که اگر توافق برجام عملی نشود دشمنی ما با شما بیشتر خواهد شد اما ما با آنها توافق کردیم اما هیچ چیز از دشمنی آنها کاسته نشد و امروز هم تحریم‌ها را اضافه کردند، پول‌های ما را گرفتند، ساختمان‌های ما را به مصادره گذاشتند و اخیراً گستاخی را به جایی رساندند که سپاه ما را نیز تحریم کرده‌اند. 

صدیقی سپاه پاسداران را یک نیروی مردمی جوشیده از ملت، مورد اعتماد امام، ثمرات انقلاب و وجود امام، عنوان و تأکید کرد: سپاه پاسداران در همه کارها کارساز و سبب اقتدار ما بوده است و در خنثی کردن مسأله داعش در خط مقدم جبهه ایفای نقش کرده است اما امروز دشمنان ما سپاه را تحریم می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به مسئولان، گفت: شما که دیروز اینها را قابل اعتماد می‌دانستید، خدا را شکر امروز این شجاعت را دارید که اعتراف کنید که آمریکا قابل اعتماد نیست. 

وی تأکید کرد: مسئولان ما باید بدانند در مسأله موشکی و منطقه‌ای دشمنان به دنبال خلع سلاح ما هستند تا ایران را از ریشه نابود کنند.

صدیقی در ادامه خطبه با اشاره به چهلمین سالگرد شهادت سید مصطفی خمینی، گفت: حاج مصطفی خمینی الحق و الانصاف جزو شخصیت‌ها بود اما خداوند متعال در جهت ارزیابی ظرفیت امام ایشان را مورد امتحان قرار دادند و امام بر داغ شخصیتی که حقیقت خودش بود نشست اما خم به ابرو نیاورد و درس بزرگ به ما داد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به نسل‌کشی در میانمار، خاطرنشان کرد: دلها نسبت به میانمار مجروح است همه باید کمک کنند چرا که در میانمار اوضاع وخیم و 500 هزار آواره وجود دارد، بدون هیچ امکاناتی رها شده‌اند و در همین زمینه طلبه‌های حوزه علمیه قم که از لحاظ معیشتی نیز جزو پایین‌ترین طبقات هستند اما همت کرده و از جیب طلبگی خود 180 میلیون تومان پول جهت کمک برای مردم مظلوم میانمار جمع‌آوری کرده‌اند.

وی اتفاقات در یمن را نیز فاجعه انسانی عنوان و تصریح کرد: من یقین دارم دست انتقام الهی از آستین بیرون خواهد آمد و انتقام مظلومان را از آمریکا، سازمان دول دروغین بین‌الملل، مدعیان حقوق بشر، کنفرانس اسلامی انتقام خواهد گرفت.

صدیقی ادامه داد: بسیاری از مردم یمن در خطر قحطی و بیماری قرار گرفتند و زیرساخت‌های آنها نابود شده و 30 هزار از مردم غیرنظامی در زیر بمب‌های حکومت قارون، جعلی و مستبد غیرمتکی به مردم از بین رفته‌اند و ما نیز ابراز همدردی می‌کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه اول نیز با اشاره به اینکه تقوا را پرهیز از غفلت، توجه به خطرات نفس اماره و صیانت از آسیب‌های هوا و هوس عنوان و تأکید کرد: مهمترین آثار تقوا که در قرآن نیز به آن اشاره شده محبوب خدا شدن است و این بالاترین مرتبه از مراتب است. 

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها