مغرب سفیر خود را از الجزایر فراخواند

مغرب سفیر خود را از الجزایر فراخواند
يکشنبه 30 مهر 1396 - 06:32

مقام های مغرب اعلام کردند که سفیر این کشور در الجزایر برای مشورت درباره اظهارات وزیر خارجه الجزایر علیه رباط فراخوانده شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم وزارت خارجه مغرب با صدور بیانیه ای ضمن بی اساس دانستن اظهارات عبدالقادر مساهل وزیر خارجه الجزایر اعلام کرد که همچنین با احضار کاردار سفارت الجزایر در رباط موضوع غیر مسئولانه و کودکانه بودن اظهارات مساهل به وی ابلاغ شد.

یادآور می شود در پی اظهارات وزیر خارجه الجزایر که مغرب را به «پولشویی در رابطه با حشیش» متهم کرده بود، روز جمعه گذشته کاردار سفارت این کشور در رباط پایتخت مغرب به منظور محکوم کردن " اظهارات غیرمسئولانه" مساهل، به وزارت خارجه  مغرب احضار شد.

وزارت خارجه مغرب همچنین اظهارات وزیر خارجه الجزایر را «غیر مسئولانه و بچه‌گانه» خواند و تأکید کرد که وی به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی الجزایر بایستی مواضع رسمی کشورش در سطح بین‌المللی را بیان نماید و چنین ادعاهای کذب درباره مغرب نمی‌تواند توجیهی برای شکست و مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشورش که تأثیر زیادی بر اقشار مختلف الجزایر از جمله جوانان دارد، باشد.

عبدالقادر مساهل وزیر خارجه الجزایر روز جمعه  گذشته در سمیناری در پایتخت این کشور ضمن رد این توصیف که «مغرب می‌تواند الگویی در آفریقا از لحاظ سرمایه‌گذاری باشد»، تأکید کرد که «مغرب آنگونه که گفته می‌شود در آفریقا سرمایه‌گذاری نکرده بلکه بانک‌های آن به پولشویی درآمدهای حاصله از حشیش اقدام می‌کنند و هواپیماهای مغرب نیز تنها به امر نقل و انتقال مسافران به کشورهای آفریقایی سرگرم نیستند».

پربیننده ترین خبرها