کارتر به کره شمالی می‌رود

کارتر به کره شمالی می‌رود
يکشنبه 30 مهر 1396 - 10:11

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در گفتگو با نیویورک تایمز از سفر احتمالی خود به کره‌شمالی برای کاهش تنش‎ها بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن خبر داد.

العالم - آمریکا

وب‌سایت روزنامه نیویورک‌ تایمز روز یکشنه خبر داد که جیمی کارتر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا قرار است برای کاهش تنش بین آمریکا و کره‌شمالی از طرف دولت ترامپ به پیونگ‌یانگ سفرکند.

کارتر رئیس‌جمهور دموکرات بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ رئیس‌جمهور آمریکا بود.

وی می‌گوید مک‌ مستر مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ دوست نزدیکش است و بارها به او گفته که می‌تواند از طرف دولت دونالد ترامپ به پیونگ‌یانگ سفر کند و با کیم جونگ اون، رئیس کره‌شمالی درباره تنش‌های بین آمریکا و کره‌شمالی دیدار و گفتگو کند؛ اما تاکنون پاسخ مک مستر به این درخواست وی منفی بوده‌است.

کارتر با بیان اینکه بسیاری در کاخ سفید نگران جنگ لفظی دونالد ترامپ و کیم جونگ اون هستند افزود: من هم به‌شدت نگران اوضاع هستم، رئیس کره‌شمالی غیرقابل‌پیش‌بینی است. اگر او تصور کند ترامپ علیه او اقدام خواهد کرد، بی‌شک اقدامی پیشگیرانه انجام می‌دهد.

جیمی کارتر در دهه ۱۹۹۰ نیز برخلاف خواسته بیل کلینتون، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، به پیونگ سفر کرد تا درباره برنامه هسته‌ای کره‌شمالی با «کیم ایل سونگ» پدربزرگ رئیس کنونی کره‌شمالی گفتگو کند.

پربیننده ترین خبرها