حکیم: توافق‌های غیر قانونی به کشور آسیب زده است

حکیم: توافق‌های غیر قانونی به کشور آسیب زده است
يکشنبه 30 مهر 1396 - 13:11

عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق گفت که توافقهای صورت گرفته بر خلاف قانون اساسی عراق، به برخی اصول و ثوابت کشور آسیب رسانده و قابل تداوم نیستند. وی تأکید کرد که مشکلات را نمی توان با لجبازی و نادیده گرفتن شرکا حل کرد.

العالم - عراق

به گزارش شبکه خبری سومریه دفتر روابط عمومی حکیم با صدور بیانیه ای اعلام کرد حکیم در کنفرانس سالانه مبارزه با خشونت علیه زنان که در دفتر وی در بغداد برگزار شد، گفت: یک مرحله به پایان رسیده و مرحله جدیدی با عناوین و رهبران جدید آغاز شده است و کرکوک مهمترین موضوع مرحله جدید است.

وی گفت که عراق فرصت تازه ای برای سازمان دهی دوباره اولویت ها و  اجرای قانون اساسی بدون استثنا پیش رو دارد.

حکیم گفت: توافق های غیر قانونی به تعدادی از اصول و ثوابت ملی آسیب زده است و نمی توانند به همان سبک و سیاق سابق ادامه یابند چون هیچ فایده ای برای کشور و ملت عراق نداشته اند.

حکیم در این سخنرانی خواستار استفاده از نیروهای میانه رو از تمام اقشار ملت عراق شد تا عقل و تفاهم و گفتگو و حفظ منافع عراق مبنای ائتلاف و وحدت نیروهای میانه رو باشد.

وی در این سخنرانی از همه طرف ها خواست در این مرحله مثبت اندیش باشند و از خودسری و انتقام جویی و دنبال کردن کینه های شخصی و منافع تنگ نظرانه پرهیز کنند.

گفتنی است به دنبال اصرار اقلیم کردستان عراق برای برگزاری همه پرسی جدایی، روابط بین این اقلیم و دولت مرکزی عراق دستخوش تشنج شدیدی شد.

208

پربیننده ترین خبرها