العبادی : منطقه تحمل تجزیه های بیشتر را ندارد

العبادی : منطقه تحمل تجزیه های بیشتر را ندارد
يکشنبه 30 مهر 1396 - 17:28

نخست وزیر عراق ایجاد شورای هماهنگی میان کشورش با عربستان را نتیجه تلاش ها و نیات حسنه مشترک میان طرفین دانست.

العالم عراق

حیدر العبادی نخست وزیر عراق پس از امضای یادداشت تفاهم، تاسیس شورای هماهنگی میان عربستان و عراق را ثمره تلاش ها و نیات حسنه مشترک میان دو کشور عراق و عربستان دانست و در سخنانی در اولین نشست این شورا گفت: از روند تحول روابط میان دو کشور برادر و همسایه خرسند هستیم و شورای هماهنگی میان عربستان و عراق ثمره تلاش ها و نیات حسنه  است.

وی افزود: سفر ما به عربستان به تشکیل این شورا که نقطه عطف مهمی در تقویت روابط دوجانبه است منتهی شد.

العبادی تاکید کرد: ما به همکاری و شراکت و تبادل منافع ایمان داریم و روابط در همه زمینه ها راهی برای تحقق خواسته های ملتهای ما برای برقراری امنیت و ثبات و توسعه همکاری امنیتی و اقتصادی و تجاری و فرهنگی است.

وی افزود: هدف مشترک ما تمرکز بر همکاری ضد تروریسم است. باید که با هم همکاری کنیم و به دنیا ثابت کنیم که تروریسم دشمن انسانیت است و کشورهای عربی واسلامی بیشترین زیان را از آن دیده اند. داعش مسلمانان را کشته و آواره کرده است. ما تروریسم را به زانو درآوردیم و شهرهای اشغال شده را با سلاح وحدت ملی آزاد کردیم و اگر وحدت نبود نمی توانستیم کاری از پیش ببریم.

العبادی برنامه بعدی کشورش را بازسازی و بازگشت آوارگان به مناطق خود و حفظ وحدت عراق دانست و به گسترش سلطه دولت مرکزی بر سراسر عراق اشاره کرد.

وی گفت: امنیت، ثبات ، اقتصاد و منافع ما از طریق فعالیت مشترک میان کشورهای منطقه حاصل می شود و  یک کشور به تنهایی نمی تواند با شرایط بحرانی، ویرانی و فقر و بیماری کاری از پیش ببرد. دخالت در امور دیگران به خاطر منافع خاص این کشور یا آن کشور باید متوقف شود و مرحله جدیدی از همکاری فراگیر و تکامل اقتصادی مشترک ایجاد شود.

العبادی بر ضرورت پایان دادن به دخالتها و بحرانهایی که میلیون ها آواره برجا گذاشته و ثروتهای ملی را بر باد داده،تاکید کرد و آمادگی خود را برای وحدت تلاشها برای شروع دوره جدیدی از صلح و ثبات اعلام کرد.

وی از نزدیک بودن غلبه نهایی بر داعش و تامین امنیت مرزهای سوریه با عراق خبر داد و خواستار بسته شدن همه درهایی شد که به تروریسم اجازه بازگشت می دهد.

217

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها