تأکید عبدالله اردنی و محمود عباس بر "سازش" آمریکایی!

تأکید عبدالله اردنی و محمود عباس بر
دوشنبه 1 آبان 1396 - 01:23

حاکم اردن و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر لزوم همکاری آمریکا برای حل مناقشه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

العالم - فلسطین

 دفتر پادشاه اردن در بیانیه ای اعلام کرد محمود عباس روز یکشنبه با عبدالله دوم در کاخ الحسینیه در امان دیدار کرد. عبد الله دوم و محمود عباس در این دیدار بر ضرورت همکاری با دولت آمریکا برای رسیدن به افق های جدید پیشرفت در مسیر حل مناقشه با رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

عبد الله دوم و محمود عباس در خصوص مسئله اهمیت همکاری با دولت آمریکا، افزایش تلاش ها برای فراهم کردن دورنمای سیاسی واقعی در مسیر حل مناقشه با تل آویو و دستیابی به پیشرفت های عملی در زمینه حل این بحران در آینده گفتگو کردند.

 عبد الله دوم و عباس تاکید کردند با توجه به پایبندی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به همکاری برای برقراری صلح میان فلسطین و اسرائیل، تلاش ها برای همکاری با واشنگتن در مسیر حل مناقشه میان رام الله و تل آویو باید افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از امان، عبد الله دوم و محمود عباس در این دیدار که با حضور مسئولان بلند پایه اردن و فلسطین برگزار شد، توافقنامه آشتی ملی میان دو جنبش فتح و حماس را که با میانجی گری و نظارت مصر در قاهره به امضا رسید، بررسی کردند.

 پادشاه اردن تصریح کرد کشورش از این توافقنامه و برقراری آشتی ملی فراگیر در اراضی فلسطین حمایت می کند.

عبد الله دوم و محمود عباس توافقنامه آشتی ملی را گامی مهم در مسیر پیشبرد فرایند صلح و از سرگیری گفتگوهای جدی و فعال میان مقامات فلسطین و اسرائیل بر اساس راه حل تشکیل دو کشور مستقل برشمردند.

عبد الله دوم گفت مسئله فلسطین مسئله اساسی و محوری بحران منطقه خاورمیانه است و حل این مسئله همواره در راس برنامه های سیاست خارجی اردن قرار دارد.

مقامات اردن و فلسطین همچنین اوضاع در قدس اشغالی را بررسی کردند.

عبدالله دوم و عباس بر ادامه قیمومیت اردن بر مکان های مقدس مسلمانان و مسیحیان در شهر قدس و تداوم ایفای نقش تاریخی آن در حمایت از این شهر تاکید کردند.

 محمود عباس پس از دیدار با عبد الله دوم به خبرنگاران گفت رام الله و امان بدون تردید خواهان برقراری آشتی ملی فراگیرمیان فلسطینی ها هسستند و بر اساس مفاد این توافقنامه می خواهند قدرت، قانون و نظام واحدی بر فلسطین حاکم باشد تا دولت وحدت ملی بتواند به وظایف و مسئولیت هایی خود در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه به طور یکسان عمل کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها