ظریف: مهمترین مشکل کنونی در منطقه، اشتباه فهم در شناسایی مشکلات است

ظریف: مهمترین مشکل کنونی در منطقه، اشتباه فهم در شناسایی مشکلات است
دوشنبه 1 آبان 1396 - 10:05

وزیر خارجه ایران گفت: مهمترین مشکل کنونی در منطقه ما اشتباه فهم در شناسایی مشکلات منطقه است و این موضوع باعث شده که بعضا سیاست‌های غلطی برای حل معضلات منطقه در نظر گرفته شود.

العالم- ایران/ سیاسی 

 وزیر امور خارجه کشورمان که برای سفر منطقه‌ای به قاره آفریقا در کشور آفریقای جنوبی به سر می‌برد صبح امروز به صورت ویدئویی و زنده در همایش بین المللی ایران و مناطق پیرامونی که در مرکز مطالعات وزارت خارجه برگزار شده بود،‌ سخنرانی کرد.

ظریف در ابتدای صحبت‌های خود با عذرخواهی از این که نتوانسته به صورت حضوری در این همایش حضور پیدا کند تصریح کرد: متاسفانه بخاطر برنامه‌ریزی‌ اشتباهی که در دفتر من صورت گرفت من نتوانستم در این جلسه حضورا خدمت شما برسم و از جمع شما اندیشمندان محترم در این همایش استفاده کنم.

ظریف با تشکر از دست اندرکاران برگزاری این همایش از جمله دکتر سجادپور و همچنین دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه تصریح کرد: اگر به وضع منطقه نگاه کنیم شاید مهمترین مشکل کنونی در منطقه اشتباه فهم در شناسایی مشکلات منطقه باشد و همین اشتباه فهم باعث شده که سیاست‌های غلطی برای حل معضلات منطقه بعضا در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه این اشتباه ادراک و فهم باعث شده راهکارهای بسیار نادرستی بعضا برای حل مشکلات منطقه در نظر گرفته و اجرا شود، خاطر نشان کرد: این راهکارهای نادرست شرایط نابسامان در منطقه را دامن زده و بر حجم مشکلات افزوده است.

وی با بیان اینکه اطمینان داریم این گردهمایی سه روزه با حضور اندیشمندان می‌تواند به فهم درست از مشکلات کمک کند، تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم براساس فهم درست از مشکلات، راهکارهای مناسبی را برای رفع آنها در نظر بگیریم، به نحوی که باعث ایجاد امنیت در منطقه شود.

ظریف در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت مناطق پیرامونی برای ایران گفت: مناطق پیرامونی برای ایران از منافع حیاتی کشور است و این منطقه همواره برای ما دارای جایگاه و اهمیت بوده است.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان ادامه داد: ایران به دلیل مردمی بودن از امنیت و پیشرفت خوبی برخوردار است و این امنیت و پیشرفتش درون‌زا است،‌گرچه تمایل به همکاری منطقه‌ای و بین المللی نیز دارد و بارها آن را مطرح کرده است ولی همانطور که گفتم امنیت و پیشرفت ما درون‌زا و همزمان برون‌گرا است.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه برای ما زیستن در یک منطقه امن حیاتی است، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده که به گفت‌وگو، همکاری، تعامل و همچنین مقابله با افراطی‌گری در منطقه کمک کند و امیدواریم که در این اجلاس بتوانیم همکاری‌های بیشتری را در این چارچوب سامان دهیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها