پاسخ صریح ظریف به اظهارات تیلرسون + فیلم

دوشنبه 1 آبان 1396 - 14:51

وزیر خارجه ایران در واکنش به اظهارات تیلرسون گفت: آنهایی که در برابر داعش مقاومت کردند در خانه‌شان هستند و منتظر دستور تیلرسون و دولت آمریکا نبودند و نخواهند بود.

العالم _ ایران / سیاسی

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه آفریقای جنوبی در واکنش به اظهارات «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا که گفته کسانی که در برابر داعش مقاومت کردند به خانه هایشان برگردند، تصریح کرد: «آنها در خانه شان هستند و منتظر دستور کسی نبودند و نخواهند بود چرا که اکر تاکنون منتظر دستور تیلرسون و دولت آمریکا بودند امروز ما داعش را در بغداد و اربیل داشتیم».

وی افزود: «خوشحالیم که آنها هیچگاه به جز دستور مرجعیت به دستور هیچ‌کس دیگری گوش نکردند و از خانه و کاشانه خودشان دفاع کردند».

وزیر امور خارجه ایران همچنین در پاسخ به سوالی درباره تشکیل شورای هماهنگی روابط عراق و عربستان در پی سفر نخست وزیر عراق به این کشور عنوان کرد: «روابط عراق با همسایگانش امری است که به دولت عراق مربوط می‌شود. جمهوری اسلامی بر خلاف ایالات متحده که منافع خود را در اختلاف و تفرقه در منطقه می‌بیند، منافع خود را در همکاری و همراهی کشورهای منطقه می بیند ولذا همراهی و همکاری عراق با همسایگان عرب این کشور به هیچ وجه برای منافع ایران مضر نیست بلکه ما  آن را در جهت منافع خودمان  ارزیابی می کنیم».

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها