نيكی هيلی: آمريكا چگونگی اعمال فشار بر سودان جنوبی را بررسی خواهد كرد

نيكی هيلی: آمريكا چگونگی اعمال فشار بر سودان جنوبی را بررسی خواهد كرد
سه شنبه 2 آبان 1396 - 05:55

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد روز دوشنبه پیش از بازدید از آوارگان سودان جنوبی در اتیوپی که قرار است امروز(سه شنبه) انجام شود گفت آمریکا درحال بررسی چگونگی تحت فشار قرار دادن سالوا کر رئیس جمهور سودان جنوبی برای برقراری صلح و آرامش در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از آدیس آبابا ، هیلی قرار است از منطقه گامبلا Gambella در غرب اتیوپی بازدید کند ، جایی که حدود 350 هزار آواره سودان جنوبی ساکن هستند. این آوارگان سودان جنوبی از جنگ داخلی در کشورشان فرار کرده اند که از سال 2013 آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
هیلی در مصاحبه با خبرنگاران در آدیس آبابا افزود : سالوا کر به درد و رنج مردم خود اهمیت نمی دهد و این مسئله باعث نگرانی ما شده است.
وی تصریح کرد : ما به دقت گفتگو و بررسی خواهیم کرد که چگونه می توان رئیس جمهور کر را مجبور به ایجاد فضایی امن و آرام برای مردم خود کرد.
نیکی هیلی قرار است این هفته به سودان جنوبی سفر کند. وی در این سفر با سالوا کر دیدار خواهد کرد.
مارک گرین هماهنگ کننده جدید دولت آمریکا در امور کمک رسانی نیز ما گذشته به سودان جنوبی سفر کرد و به سالوا کر گفت واشنگتن درحال بازنگری در سیاست خود درقبال دولت او است. وی از سالوا کر خواست به خشونت ها در سودان جنوبی پایان دهد و آتش بسی واقعی را به اجرا درآورد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها