در گفت وگو با العالم؛

نمایندگان عراقی: تیلرسون در امور عراق دخالت نکند

نمایندگان عراقی: تیلرسون در امور عراق دخالت نکند
سه شنبه 2 آبان 1396 - 10:24

اعضای مجلس نمایندگان عراق اظهارات اخیر رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا علیه نیروهای الحشد الشعبی را به شدت محکوم کرده و آن را دخالت در امور داخلی کشورشان دانستند.

العالم - عراق

احمد الاسدی در گفت وگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: این اظهارات تیلرسون تعجب آور و در عین حال محکوم است و تعدی و اهانت به خون های ریخته شده و جانفشانی های نیروهای مسلح عراقی است.

وی افزود: این اظهارات توهین به ارتش عراق، نیروهای الحشد الشعبی و همه نیروهای مسلح این کشور است.


بیشتر بخوانید: حیدرالعبادی: الحشدالشعبی امید عراق و منطقه است


الاسدی تاکید کرد: پاسخ ما روشن است، هیچ نیروی خارجی در عراق حضور ندارد و این عراقی ها، سایر نیروهای مسلح و الحشد الشعبی هستند که می جنگند و پیروزی بدست می آورند و به نیابت از تمام جهان مبارزه می کنند.

خلف عبدالصمد دیگر نماینده عراقی نیز به خبرنگار العالم گفت: الحشد الشعبی یک هیئت قانونی است و زیر نظر نخست وزیری کار می کند و مشروعیت خود را از مجلس عراق گرفته است.

وی تاکید کرد: هرگونه اظهار نظر هر فردی از خارج از عراق درباره این کشور، دخالت در امور داخلی عراق به شمار می رود.

رعد الماس عضو دیگر مجلس نمایندگان عراق نیز در گفت وگو با خبرنگار العالم در رد اظهارات تیلرسون تاکید کرد: این امر، از یک سو دخالت آشکار در امور داخلی عراق و از سوی دیگر، تعرض به مجلس نمایندگان عراق است که نماینده قانونی مردم به شمار می رود و قانون الحشد الشعبی را تصویب کرده است.


بیشتر بخوانید: عصائب اهل الحق؛ نيروهای آمريکايی برای خروج از عراق آماده شوند


گفتنی است؛ وزیر خارجه آمریکا روز گذشته پس از ورود به عراق، الحشد الشعبی را یک نیروی شبه نظامی خارجی خوانده و خواستار بیرون رفتن آنها از عراق شده بود.

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق نیز در دیدار با رکس تیلرسون قاطعانه از نیروی بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) دفاع کرد و آنها را امید عراق و منطقه خواند.

پربیننده ترین خبرها