پرطرفدارترین ورزش‌های دنیا کدامند؟ + عکس

پرطرفدارترین ورزش‌های دنیا کدامند؟ + عکس
سه شنبه 2 آبان 1396 - 12:02

امروزه، ورزش به یکی از سرگرمی‌های بزرگ مردم دنیا تبدیل شده است. در این گزارش شما را با ۱۰ ورزش محبوب و پرطرفدار جهان آشنا می کنیم.

العالم - گوناگون

کجارو -- مردم دنیا ورزش‌های بسیاری انجام می‌دهند؛ برخی برای سرگرمی و برخی هم برای تناسب اندام. در این میان، تعدادی نیز وجود دارند که ورزش را به عنوان حرفه‌ اصلی خود انتخاب کرده‌اند. رشد بعضی از این ورزش‌ها به قدری بالا بوده که توانسته هواداران زیادی به خود اختصاص دهد.

این ورزش‌ها از هیجان بالایی برخوردار بوده و در مقیاس بین‌المللی مدیریت می‌شوند. اغلب این ورزش‌ها، شامل بازی‌های المپیک هم می‌شود که در آن، ورزشکاران کشورهای مختلف به رویارویی با یکدیگر می‌پردازند. شایان ذکر است که این ورزش‌های پرطرفدار، به ویژه در کشورهای توسعه یافته، بسیار پول‌ساز است و میلیاردها دلار نصیب ورزشکاران و مسئولان امر می‌کند. اکنون اجازه دهید نگاهی اجمالی بر ۱۰ ورزش محبوب جهان داشته باشیم.
۱۰. گلف

طبق برآوردها، ورزش گلف حدوداً ۴۵۰ میلیون هوادار در سراسر جهان دارد که عمده‌ی آنان در اروپای غربی، آسیای شرقی و آمریکای شمالی هستند. بازی گلف به این صورت است که در آن، طی مدت زمانی مشخص، بایستی با کمترین تعداد ضربات ممکن، توپ را وارد هدف کرد. این ورزش نوین برای اولین بار در اسکاتلند ظهور کرد و سپس وارد بریتانیا شده و از آن‌جا نیز به دیگر نقاط جهان پخش شد.
۹. راگبی

راگبی برای اولین بار در بریتانیا و کشورهای مشترک‌المنافع دیده شد. تعداد تخمینی هواداران این ورزش، چیزی در حدود ۴۷۵ میلیون نفر در سراسر جهان است. بنیان این ورزش در انگلستان و دوره‌ی قرون وسطی پایه‌گذاری شد. راگبی از بریتانیا به کشورهای مستعمره‌ی آن یعنی استرالیا و نیوزلند نیز وارد شد. در هر تیم راگبی ۱۵ بازیکن حضور دارند که بایستی توپ را با همکاری حمل کرده و به انتهای خط پایان برسانند تا امتیاز کسب کنند.
۸. بیسبال

بیسبال در حدود ۵۰۰ میلیون هوادار در سراسر جهان دارد که بیشترینشان در آمریکا، جزایر دریای کارائیب و ژاپن زندگی می‌کنند. در بازی بیسبال هر تیم دارای ۹ بازیکن است. بازیکنان برای کسب امتیاز، بایستی با چوب به توپ ضربه زده و طرف مقابل نیز توپ را بگیرد. در قرن نوزدهم، تا قبل از ظهور بیسبال در آمریکا، ورزش‌های بسیاری در این کشور وجود داشت. این ورزش از آمریکا به دیگر نقاط جهان گسترش یافته و کم‌کم تکامل پیدا کرد.
۷. بسکتبال

بر اساس تخمین‌های انجام شده، ورزش بسکتبال در حدود ۸۲۵ میلیون هوادار در سراسر جهان دارد. این ورزش توسط دکتر جیمز نای‌اسمیت در ماساچوست آمریکا ابداع شد. او بسکتبال را به عنوان جایگزینی برای فوتبال (آمریکایی) معرفی کرد؛ چرا که این ورزش قابلیت انجام در محیط‌ها و سالن‌های بسته را داشته و خطرات احتمالی کمتری نیز دارد. در ورزش بسکتبال، ۵ نفر در هر تیم بازی می‌کنند. بازیکنان برای کسب امتیاز، بایستی توپ را وارد سبدی کنند که در ارتفاع ۳ متری قرار گرفته است.
۶. تنیس روی میز

تنیس روی میز از جمله ورزش‌های پرطرفدار جهان محسوب می‌شود که حدوداً ۸۷۵ میلیون هوادار در سراسر دنیا دارد. این ورزش برای اولین بار در انگلستان و قرن نوزدهم دیده شد که نمونه‌ا‌ی کوچک‌شده از تنیس روی چمن بود. این ورزش به طور گسترده با عنوان «پینگ پنگ» نیز شناخته می‌شود. تعداد بازیکنان این ورزش، از ۲ تا ۴ نفر متغیر است که بایستی برای کسب امتیاز در آن، با استفاده از راکت، به توپ‌های پلاستیکی بسیار سبک ضربه زده تا از روی تور وسط عبور کرده و به زمین حریف برخورد کند. از جمله کشورهایی که در ورزش پینگ پنگ سرآمد هستند، می‌توان به کره جنوبی، سوئد و چین اشاره کرد.
۵. والیبال

والیبال چیزی در حدود ۹۰۰ میلیون هوادار در سراسر جهان به خود اختصاص داده که بیشترین آن‌ها در کشورهای اروپای غربی و آمریکای شمالی هستند. این ورزش توسط «ویلیام جی مورگان» در سال ۱۸۹۵ و در آمریکا ابداع شد. او یکی از اعضای سازمان «جامعه جوانان مسیحی» بود که برای ابداع والیبال، عناصری از ورزش‌های بسکتبال، تنیس، هندبال و بیسبال را به عاریت گرفت. والیبالی که اکنون شاهدش هستیم، حاصل تکامل چند ساله‌ی اخیر است. هر تیم در این ورزش ۶ بازیکن دارد که بایستی توپ را از روی تور عبور دهند.
۴. تنیس

تنیس با ۱ میلیارد نفر هوادار در سراسر جهان، یکی از ورزش‌های پرطرفدار عصر حاضر به شمار می‌رود. گفته می‌شود، انواع مختلف تنیس در کشورهایی نظیر مصر، روم و یونان انجام می‌شده است، اما بازی تنیس نوینی که اکنون در دنیا وجود دارد، اولین بار در فرانسه دیده شده است. تنیس از فرانسه به اروپا و سپس دیگر کشورهای جهان وارد شد. در این ورزش، دو تیم حضور دارند که بسته به نوع آن، ممکن است هر تیم یک یا دو بازیکن داشته باشد؛ بازیکنان برای کسب امتیاز بایستی توپ را با استفاده از راکت از روی تور عبور داده و وارد زمین حریف کنند. اگر حریف نتواند توپ وارد شده به زمینش را با ضربه زدن، به زمین رقیب هدایت کند، امتیاز را از دست خواهد داد.
۳. هاکی روی چمن

هاکی روی چمن ورزشی محبوب و پرطرفدار است که توانسته چیزی در حدود ۲ میلیارد هوادار در سطح جهان به خود اختصاص دهد. عمده حامیان این ورزش در اروپا، آفریقا، آسیا و استرالیا هستند. ورزش هاکی روی چمن برای اولین بار در انگلستان و صده‌ی ۱۸۰۰ میلادی پا به عرصه گذاشت. این ورزش شباهت زیادی به فوتبال دارد، با این تفاوت که بازیکنان به جای پاهایشان، باید با استفاده از چوب، توپ را هدایت کنند. هاکی روی چمن در کشورهای هند، استرالیا و پاکستان بسیار پرطرفدار است که البته حرف‌های زیادی هم در این ورزش برای گفتن دارند.
۲. کریکت

کریکت با ۲٫۵ میلیارد هوادار در جهان، دومین ورزش پرطرفدار دنیا محسوب می‌شود که عمدتاً در بریتانیا و کشورهای مشترک‌المنافع دیده می‌شود. کریکت در انگلستان و قرن شانزدهم ابداع شد که در قرن هجدهم به عنوان ورزش ملی این کشور نیز انتخاب شد. این ورزش دارای دو تیم و هر تیم متشکل از ۱۱ نفر است. بازیکنان برای کسب امتیاز بایستی توپی را که توسط چوب بدان ضربه وارد می‌شود را گرفته و سپس بدوند. کریکت در میان کشورهایی مانند هند، سریلانکا، بنگلادش، پاکستان و استرالیا که پیش‌تر مستعمره‌ی انگلستان بودند، بسیار محبوب است.
۱. فوتبال

بر اساس تخمین‌ها و برآوردهای انجام شده، نیمی از جمعیت جهان خود را هوادار ورزش فوتبال می‌دانند. این ورزش حدوداً ۴ میلیارد طرفدار در سراسر دنیا به خود اختصاص داده است. قدمت فوتبال کهن، به قرن دوم میلادی و سرزمین چین باز می‌گردد. همچنین رومی‌ها، یونانی‌ها و ژاپنی‌ها نیز از جمله اولین بازیکنان فوتبال دنیا بوده‌اند. اما فوتبال نوینی که اکنون می‌شناسیم، برای اولین بار در انگلستان دیده شد که به سرعت طرفداران بسیاری در سراسر جهان پیدا کرد. این ورزش، بیشتر از هر جای دیگری، در قاره‌های اروپا و آمریکا هوادار دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها