بروجردی : همکاری ایران، ترکیه وعراق موجب شکست نقشه شوم آمریکا در خاورمیانه شد

بروجردی : همکاری ایران، ترکیه وعراق موجب شکست نقشه شوم آمریکا در خاورمیانه شد
چهارشنبه 3 آبان 1396 - 08:01

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ویتنام در هانوی گفت: شکست گروه تروریستی داعش موجب شد تا آمریکا به منظور ایجاد کانون بحران جدید در منطقه خاورمیانه از برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق حمایت کند که همکاری ایران، ترکیه و عراق موجب شکست این نقشه شوم شد.

العالم- ایران/ سیاسی 

علاء الدین بروجردی که در راس هیاتی از نمایندگان مجلس برای دیدا ر و گفت وگو با مقام های سیاسی _ پارلمانی ویتنام به هانوی سفر کرده است، با ' فام بین مین ' معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ویتنام دیدار وتحولات منطقه و راه های ارتقای مبالادت دوکشور از مهمترین محور های گفت و گوی دو طرف بود.
کوهکن نماینده مردم لنجان، میرزایی نماینده مردم ایلام، انصاری نماینده مردم داراب و محمودی شاه نشین نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و ویتنام در این سفر چهار روزه بروجردی را همراهی می کنند.
بروجردی در این دیدار ابراز امیدواری کرد: تلاش و اهتمام مسئولین دو کشوردر آینده موجب تحقق حجم مبادلات دو میلیارد دلاری ایران و ویتنام شود .
 رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دربخشی از سخنان خود ضمن تشریح تحولات منطقه بویژه عراق و سوریه گفت: هوشیاری مردم و رهبران عراق پس از شکست گروه تروریستی داعش و همکاری سه کشور ایران؛ ترکیه و عراق موجب شکست نقشه شوم آمریکا شد.
وی افزود: آمریکا با حمایت از برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق درصدد ایجاد کانون بحران جدیدی در منطقه خاورمیانه بود. 
بروجردی اضافه کرد: آمریکا در مبارزه با تروریسم صادق نیست، بلکه با حمایت از گروه های افراطی و تکفیری موجب بحرانهای کنونی در منطقه شده است.
براساس این گزارش، وزیر امورخارجه ویتنام نیز در این دیدار ضمن تاکید بر آنکه هانوی خواستار تقویت و تحکیم روابط دوستانه با تهران در همه زمینه ها است، گفت: تبادل هیات های بلند پایه متعدد در سالهای گذشته میان دو کشور نشان از اراده رهبران ایران و ویتنام برای گسترش همکاری ها دارد. 
 وی افزود: سالهای گذشته سطح روابط دو کشوربه شکل مطلوبی ارتقاء یافته و روند رو به رشد همکاری ها بسیار خوب و مثبت است و هانوی برای دست یابی به اهداف تعیین شده توسط رهبران دوکشورهمه تلاش و کوشش خود را بکارخواهد بست. 
 معاون نخست وزیر ویتنام سفر هیات ایرانی به هانوی را فرصت مغتنمی برای آشنایی بیشتر با ظرفیت ها و امکانات دو کشور دانست.

ایرنا 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها