افتتاح مجمع تجاری ایران و اوگاندا با حضور وزرای خارجه دو کشور

افتتاح مجمع تجاری ایران و اوگاندا با حضور وزرای خارجه دو کشور
چهارشنبه 3 آبان 1396 - 11:05

مجمع تجاری ایران و اوگاندا با حضور وزرای خارجه دو کشور در کامپالا پایتخت اوگاندا افتتاح شد.

العالم- ایران/ سیاسی 

 محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران که در سفری به سه کشور آفریقایی و در دومین مقصد این سفر، شب گذشته (سه شنبه) در راس یک هیات سیاسی و اقتصادی وارد کامپالا پایتخت اوگاندا شد، صبح امروز  مجمع تجاری ایران و اوگاندا را به همراه سام کوتسا همتای خود افتتاح کرد.

وی ضمن دیدار با سام کوتسا همتای خود با یوری موسونی رئیس جمهور این کشور نیز دیدار و گفتگو کند. 

ظریف قرار است از مرکز درمانی ایران و اوگاندا که توسط جمهوری اسلامی ایران از بودجه کمک‌های توسعه‌ای احداث و تکمیل شده بازدید کند  

وی همچنین قرار است در ضیافت شام وزیر خارجه اوگاندا شرکت کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در ادامه این سفر قرار اسن به نیجر سفر کند.

محمد جواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان در این نشست اظهار داشت: ما از ابتدای پيروزی انقلاب اسلامی تا كنون نگاه ويژه ای به آفريقا داشته ايم. آفريقا يكی از اولويت های ما برای توسعه همكاری های اقتصادی است.

ظریف همچنین اظهار داشت: مناسبات ايران و اوگاندا بسيار قوی است و ما علاقمند هستيم در زمينه های مختلف اقتصادی همكاری ها را تقويت نمایيم. وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد در هيات تجاری همراه من روسای مهمترين شركت های تجاری و اقتصادی و نمايندگان شركت های مهم توليدكننده، صنايع، كشاورزی، موسسات تحقيقاتی، بانكی، مهمترين بنيادهای اقتصادی، كشتيرانی و اتومبيل سازی حضور دارند و علاقمند هستند با همتاهایان اوگاندیایی خود همکاری نمایند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها