ولایتی: دولت سوریه به دنبال اخراج آمریکاست

ولایتی: دولت سوریه به دنبال اخراج آمریکاست
چهارشنبه 3 آبان 1396 - 13:25

مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت: دولت سوریه بعد از پیروزی در دیروالزور به دنبال باز پس‌گیری رقه و در نهایت اخراج آمریکایی‌ها از سوریه است.

العالم- ایران/ سیاسی 

علی‌اکبر ولایتی مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری در حاشیه دیدار با فیصل مقداد قائم‌مقام وزیر امور خارجه سوریه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طی مقالات با آقای فیصل مقداد گفت‌وگوهای مختلفی درباره روابط دوجانبه و همکاری‌های بین‌المللی داشتیم.

وی افزود: در عین حال یک بار دیگر تاکید کردیم که خط مقاومت همچنان در برابر توطئه‌های صهیونیست و آمریکا ایستاده و در برابر مقاصد شیطانی در جهت تجزیه و تضعیف کشور‌های منطقه، کشورهای عضو محور مقاومت با اتحاد، وحدت و همبستگی ایستاده‌اند.

ولایتی تصریح کرد: محور مقاومت از تهران شروع می‌شود و از بغداد عبور کرده و به دمشق، بیروت و فلسطین می‌رسد، در چند روز گذشته شاهد حضور هئیت بلند پایه از حماس بودیم. قرار بر این است که امروز حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق سفری به ایران داشته باشد که این دیدارهای نزدیک به هم در توافق با سیاست‌های اصلی که کشورهای منطقه دارند با محوریت حمایت از دولت‌های قانونی منطقه و مقابله با تروریسم و حامیان آنها ادامه خواهد یافت و شاهد پیروزی‌های متناوب خواهیم بود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در عراق ملت و دولت توانستند بر توطئه عظیمی که پشت صحنه آن آمریکا و صهیونست‌ها بودند پیروز شوند و سوریه نیز به کمک حامیان خود از جمله جمهوری اسلامی ایران در دیروالزور توانست پیروزی‌هایی به دست آورد و به سمت رقه حرکت خواهند کرد که در نهایت  آمریکایی‌ها را از سوریه اخراج کنند.

ولایتی گفت: سوال مشترک ما این است که آمریکایی به چه حقی 12 پایگاه نظامی در سوریه بدون اجازه دولت سوریه ایجاد کرده‌اند و هدفشان تجزیه سوریه است، لذا همانطور که در عراق شکست خورده اند در سوریه هم شکست خواهند خورد.

 ولایتی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال تفرقه میان کشورهای جبهه مقاومت است تصریح کرد:  جبهه مقاومت هر روز متحدتر خواهد شد. 

ولایتی در مورد بیانیه امروز اقلیم کردستان نیز اظهار داشت: همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد قضایا به همان سمت رفت و اینکه می‌دانسیتم اکثریت به اتفاق مردم کرد و عراق خواهان اتحاد و همبستگی ملی عراق و حفظ تمامیت ارضی عراق هستند، لذا ملاحظه کردید که بدون خونریزی کرکوک و دیگر مناطق کرد را تحویل دولت قانونی و ارتش عراق دادند و به کمک حشدالشعبی و نیروی‌های مردمی بالاخره تمامیت عراق تثبیت شد.

وی افزود: ما از ابتدا نیز از آقای بارزانی می‌خواستیم که رفراندوم را لغو کند، زیرا این همه‌پرسی، نه در جهت مصلحت کردهای عراق و نه سنی و شیعه است، بلکه مصلحت این است که مانند گذشته متحد بمانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشور عراق، کشور مهمی است و هر کاری که  در جهت تجزیه عراق صورت گیرد مخالف نظر جمهوری اسلامی ایران است و هر کاری در جهت تقویت اتحاد عراق باشد مورد حمایت جمهوری اسلامی است.

تسنیم 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها