با اشاره به سخنان اخیر ترامپ؛

رأی‌الیوم: آیا آمریکا دنبال آغاز جنگ سوم علیه لبنان است؟

رأی‌الیوم: آیا آمریکا دنبال آغاز جنگ سوم علیه لبنان است؟
چهارشنبه 3 آبان 1396 - 13:50

یک روزنامه اینترنتی در گزارشی به اظهارات اخیر مقامات آمریکا درباره کشته شدن 241 نظامی این کشور در لبنان پرداخت و این سوال را مطرح کرد که آیا واشنگتن با این اقدامات دنبال آغاز جنگ دیگری علیه لبنان است یا خیر.

العالم _ لبنان

34 سال پیش طی یک عملیات، 241 نظامی آمریکایی در لبنان کشته شدند؛ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا سی و چهارمین سالروز این عملیات را بهانه‌ای قرار داد تا به اظهارات خود علیه حزب‌الله ادامه دهد.

ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: ما هرگز کشته شدن 241 نظامی آمریکایی توسط حزب‌الله در بیروت را فراموش نمی‌کنیم؛ آنها در حال خدمت به ملتمان جان خود را از دست دادند.

«رأی‌الیوم» در گزارشی در این باره نوشت: حزب الله که در دو جنگ 2000 و 2006 اسرائیل را شکست داد اکنون در قلب اهداف آمریکا قرار گرفته است، چندین شاخص در این باره وجود دارد: اولین آنها برگزاری مراسم یادبود برای این نظامیان کشته شده در آمریکاست؛ رئیس‌جمهوران قبلی آمریکا اصلا در این باره صحبت نکرده بودند.

در ادامه این گزارش آمده است: مایکل پنس معاون ترامپ حتی جلوتر رفت و گفت: انفجار در مقر نظامیان آمریکا در لبنان ، جرقه اول برای جنگ علیه تروریسم بود، نبرد را به سرزمین تروریست‌ها خواهیم کشاند، حزب‌الله گروهی تروریستی و همگام با ایران به عنوان حامی اصلی تروریسم است (این سخنان) پررنگ‌ترین شاخص برای تشدید تنش‌ها علیه ایران و حزب‌الله است؛ چه بسا لبنان میدان درگیری کوچکی برای انتقال این درگیری به تمام منطقه باشد.

رأی‌الیوم افزود: آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل نیز با این اظهارات همراه شد و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله را متهم کرد که شخصا دستور شلیک دو موشک به بلندی‌های جولان اشغالی را داده است.

این روزنامه اینترنتی سپس نوشت سیاست کنونی ترامپ علیه ایران، «اعلام جنگ» ، رد کردن تمام شیوه‌های دیپلماسی و همراه شدن با مواضع بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است.

در ساعت‌ شش‌ و بیست‌ دقیقه‌ صبح‌ 23 اکتبر 1983م‌ یک‌ کامیون‌ مرسدس ‌بزرگ‌ به‌ فرودگاه‌ بیروت‌ نزدیک‌ شد، به‌ راحتی‌ از مقابل‌ پست‌های‌ نگهبانی ‌اسرائیلی‌ در همان‌ نزدیکی‌ گذشت‌، از یک‌ محل‌ بازرسی‌ ارتش‌ لبنان‌ رد شد و به‌ طرف‌ پارکینگ‌ پیچید. از یک‌ مانع‌ دیگر گذشت‌ و خودش را به گونی‌های پر از شن کوبید و آنگاه‌ باچنان‌ نیروی‌ مهیبی‌ منفجر شد که‌ ساختمان‌ مستحکم‌ را به‌ ویرانه‌ای‌ مبدل‌ ساخت‌؛ ‌ 241 تفنگدار دریایی‌ آمریکا دراین عملیات کشته شدند.

چند دقیقه‌ بعد از آن‌، کامیون‌ دیگری‌ به‌ قرارگاه‌ چتربازان‌ فرانسوی‌ که‌ درحدود دو مایلی‌ قرارگاه‌ آمریکایی‌ها قرار داشت‌، برخورد کرد و انفجار آن‌ به‌حدی‌ بود که‌ کل‌ ساختمان‌ را ویران‌ کرده‌ و 58 فرانسوی‌ را کشت‌.

فارس

پربیننده ترین خبرها