جنگنده های اف-35 آمریکا در راه ژاپن برای مقابله با حملات کره شمالی

جنگنده های اف-35 آمریکا در راه ژاپن برای مقابله با حملات کره شمالی
چهارشنبه 3 آبان 1396 - 22:57

آمریکا قصد دارد برای پاسخگویی به حملات احتمالی کره شمالی، 12 جنگنده اف 35، تعدادی هواپیمای رادار گریز «اف-3» و شماری از پرسنل خود را به ژاپن اعزام کند.

العالم ـ آمریکا

نبروی هوایی آمریکا اعلام کرده است که ماه آینده 12 فروند جنگنده «اف-35 » همراه با حدود سیصد پرسنل نیروی هوایی را به ژاپن اعزام می‌کند.

 به نوشته وبگاه «جروزالم آنلاین» این جنگنده‌های رادارگریز نیروی هوایی آمریکا قرار است در حالی اوائل نوامبر وارد ژاپن شوند که کماکان تنش بین پیونگ یانگ و واشنگتن درحد بالایی قرار دارد.

مقر فرماندهی نیروی هوایی آمریکا در اقیانوس آرام در بیانیه‌ مطبوعاتی خود در این زمینه اعلام کرد: «برنامه طولانی مدت استقرار به منظور تداوم تعهد آمریکا به حفظ ثبات و امنیت منطقه است.»

در همین حال، آمریکا، ژاپن و کره جنوبی صبح سه شنبه رزمایش مشترکی را به عنوان بخشی از تلاش‌‌ها برای آماده‌سازی برابر حملات محتمل اتمی یا موشکی یا کره شمالی برگزار کردند.

 به گزارش فارس، براساس بیانیه ای ارتش کره جنوبی، رزمایش ردیابی موشکی دو روزه‌ای نیز قرار است در سواحل کره جنوبی و ژاپن برگزار شود.

علاوه بر این، ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا روز گذشته اعلام کرد که دومین ناو هواپیمابر این یگان در واکنش  به تهدیدهای کره شمالی وارد منطقه شده است.

پربیننده ترین خبرها