رکس تیلرسون:

آمریکا مانع کشورهایی که دارای تجارت قانونی با ایران هستند نخواهد شد

آمریکا مانع کشورهایی که دارای تجارت قانونی با ایران هستند نخواهد شد
پنج‌شنبه 4 آبان 1396 - 08:16

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا روز چهارشنبه در حالی با نارندا مودی نخست وزیر و سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند دیدار کرد که مساله تروریسم مورد توجه این دیدارها بود.

العالم - آمریکا

ایرنا -- نارندا مودی نخست وزیر هند و رکس تیلرسون در دیدار خود تاکید کردند که یک رابطه پایدار و قوی هند و امریکا نه تنها در راستای منافع دو کشور است بلکه تاثیر مثبتی بر چشم انداز ثبات و رفاه منطقه ای و جهانی دارد.

نارندا مودی نخست وزیر هند اعلام کرد که دهلی نو دارای اهداف مشترکی با امریکا در زمینه های نابود کردن زیرساخت ها و پناهگاه های امن تروریستی و همچنین برقراری صلح و ثبات در افغانستان می باشد.

مودی و تیلرسون در ادامه دیدار خود در مورد تقویت همکاری مؤثر برای مبارزه با تمام اشکال تروریسم و ترویج ثبات و امنیت در منطقه گفت و گو کردند.

وزیر امور خارجه امریکا پیش از دیدار خود با نارندا مودی، با سوشما سواراج همتای هندی خود و اجیت دووال مشاور امنیت ملی هند نیز دیدار و گفت و گو کرد.

تیلرسون در نشست مطبوعاتی مشترک با سوشما سواراج گفت: امریکا در همه مراحل از مبارزه هند با تروریسم حمایت خواهد کرد و مناطق امن تروریستی را نخواهد پذیرفت.

وزیر امور خارجه امریکا در ارتباط با سفر خود به پاکستان گفت: من به رهبران پاکستانی اعلام کردم که آنها باید علیه گروه های تروریستی اقدام قاطع انجام دهند و به آنها اخطار دادم که افزایش توانایی های این گروه ها می تواند برای دولت اسلام اباد تهدید آمیز باشد.

وی با اشاره غیر مستقیم به فعالیت های چین در دریای جنوب چین افزود: هند و امریکا در منطقه آسیا اقیانوسیه برای ترویج تجارت مبتنی بر قانون همکاری خواهند کرد.
سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند نیز در این جلسه مطبوعاتی گفت: پاکستان باید زیرساخت های تروریستی را نابود کند. هر کشوری که از گروه های تروریستی حمایت می کند باید مسولیت اقدامات خود را بر عهده گیرد.
سواراج و تیلرسون همچنین در خصوص مسائل مختلف از جمله راهکارهای افزایش همکاری های امنیتی و دفاعی و افزایش روابط تجاری هند و امریکا گفت وگو کردند.
این اولین سفر رکس تیلرسون به هند به عنوان وزیر امور خارجه امریکا می باشد. 

پربیننده ترین خبرها