آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی:

دشمن پشت تمام فتنه ها علیه ملت عراق است / وحدت ملت و مسئولان عراق رمز پیروزی این کشور است

دشمن پشت تمام فتنه ها علیه ملت عراق است / وحدت ملت و مسئولان عراق رمز پیروزی این کشور است
پنج‌شنبه 4 آبان 1396 - 20:06

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در دیدار حیدر العبادی، رمز موفقیت ملت عراق را قدرت، شوکت و وحدت این ملت در کنار یکپارچگی حکیمانه با مدیران و مسئولان عراق دانست.

العالم - ایران / سیاسی

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، روز پنجشنبه (چهارم آبان) با آیت‌الله «سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در ابتدای این دیدار، پیروزی ملت عراق در کرکوک و پیروزی‌های حاصله علیه داعش را تبریک گفت و ضمن ابراز امیدواری برای حل کامل مشکلات اقلیم کردستان عراق افزود: وحدت ملت عراق و حفظ تمامیت ارضی این کشور به دست مردم، نیروهای مجاهد حشدالشعبی و با تدبیر و هدایت مسئولان عراقی صورت گرفته است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن اظهار امیدواری برای گسترش روابط دو کشور ایران و عراق گفت: جمهوری اسلامی از کمک‌های گوناگون به ملت عراق فروگذار نکرده و در حوزه‌هایی چون ساخت و صیانت از عتبات عالیات، سازندگی شهرها و به ویژه رفع فتنه‌ها از مردم و نظام عراق، همت داشته است، همچنان که هم اکنون نیز برای ادامه این روند آمادگی دارد و مردم عراق در صحنه عمل نیز این اقدامات را مشاهده کرده اند.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی همچنین رمز موفقیت ملت عراق را قدرت، شوکت و وحدت این ملت در کنار یکپارچگی حکیمانه با مدیران و مسئولان عراق دانست و افزود: چنین وحدتی بحمدالله در عراق تحقق یافته و بر خلاف خواست دشمنان امت اسلام و ملت عراق روز به روز تعمیق می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دخالت‌ها و فتنه‌های دشمنان اسلام و عراق تصریح کرد:  به دشمنان هیچ گونه اعتمادی نیست زیرا پشت سر تمامی فتنه‌هایی که علیه ملت عراق صورت گرفته است، چه فتنه داعش و چه فتنه تقسیم عراق و چه دیگر فتنه‌ها همین دشمنان قرار داشته‌اند.

در ادامه این دیدار، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق با تشکر از میزبانی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما پیروزی غرور آفرین خود را مدیون وحدت همه آحاد ملت عراق هستیم و به رغم آن که تروریسم، ویرانی‌های بسیاری در عراق به بار آورده است، یکپارچگی میان ملت و دولت را حفظ کرده ایم و نیروهای نظامی عراق نیز تجربه‌های بسیار خوبی اندوخته‌اند.

حیدر العبادی با اشاره به آخرین عملیات علیه داعش در غرب الانبار افزود: عملیات امروز در عراق توسط نیروهای مردمی صورت گرفت که امیدواریم آخرین عملیات علیه داعش بوده و به نابودی کامل آنها منتهی شود.

نخست‌وزیر عراق در خصوص رفع توطئه تقسیم عراق نیز گفت: تجزیه‌طلبان ابتدا قصد مقابله با ارتش عراق را داشتند، اما با درک هزینه‌های سنگین این تقابل از این اقدام منصرف شدند و جلوگیری از تجزیه عراق بدون اقدام نظامی و با تکیه بر نیروهای مردمی صورت گرفت.

حیدر العبادی در پایان اظهار داشت: تلاش ما بر این است که دیدگاه‌های کشورهای منطقه را به هم نزدیک کنیم و همکاری‌های سازنده‌ای برای رفع مشکلات منطقه و گسترش ارتباطات در زمینه‌های اقتصادی، به ویژه با جمهوری اسلامی داشته باشیم.

پربیننده ترین خبرها