کارشناس عراقی در گفت‌وگو با العالم:

قطر می‌خواهد دنیای عرب را نابود کند

قطر می‌خواهد دنیای عرب را نابود کند
سه شنبه 15 فروردين 1391 - 07:58

كارشناس عراقي از قطر به عنوان مجري طرحهاي رژيم صهيونيستي و آمريكا در منطقه ياد كرد.

"خالد السراي" نويسنده و مفسر سياسي عراق روز  دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم همچنين از طارق الهاشمي معاون فراری رئيس جمهور عراق و متهم به دست داشتن درعمليات تروريستي دراين كشور به عنوان ابزاري در دست قطر و عربستان جهت ضربه زدن به روند سياسي عراق از داخل ياد و اداره محلي كردستان را به همدستي در فراري دادن طارق الهاشمي از کشور متهم كرد.

اين نويسنده عراقي تاكيد كرد ميزباني قطر از طارق الهاشمي در چارچوب تلاش اين كشور براي اجراي طرح‌هاي رژيم صهيونيستي و دامن زدن به درگيري‌هاي طايفه‌اي و قومي در منطقه شكل گرفت.

خالد السراي در ادامه این گفت‌وگوی خبری با اشاره به این موضوع که ميزباني از طارق الهاشمي به مثابه حمايت از تروريسم، نقض قوانين بين المللي و تصميم هاي نشست اخير سران عرب در بغداد است كه طي آن بر مقابله با تروريسم تاكيد شد، گفت: الهاشمي طبق قانون فردي فراري است كه با وجود صدور حكم بازداشت به كردستان متواري شد، اين حكم را ناديده گرفت و به گونه‌اي عمل كرد كه گويي تابع دولت عراق و پايبند به قانون اساسي اين كشور نيست.

اين كارشناس عراقي، الهاشمي و برخي از سياستمداران را به تلاش براي اخلال در روند سياسي عراق با حمايت مالي عربستان و قطر و به بن بست كشاندن اين روند از داخل متهم كرد و یادآور شد: عربستان و قطر از زماني كه طارق الهالشمي به كردستان متواري شد، تاكنون كه در دوحه بسر مي برد، خواستار حمايت از وي شده اند.

این نویسنده و روزنامه‌نگار عراقی همچنین با بیان اینکه از الهاشمي پس از "اياد علاوي" عضو فهرست العراقيه براي ايجاد فتنه در كشور بهره برداري شود، هشدار داد و قطر را به ماجراجويي غير عاقلانه در روابط ديپلماتيك متهم كرد.

به گفته اين كارشناس، اسرائيل و آمريكا از طريق قطر تنها عراق و سوريه را هدف قرار نداده اند و ملتهاي عرب در ليبي، تونس، مصر و ديگر كشورها نيز از مداخله قطر در امور داخلي خود شكايت دارند.

خالد السراي تاكيد كرد فهرست العراقيه ستون پنجم مخالفان روند سياسي درعراق است و همين گروه  اعلام كرد كه نشست سران عرب اميدها را به ياس تبديل كرد .

اين نويسنده عراقي با اشاره به تلاش نخست وزير قطر براي دامن زدن به اختلافات طايفه‌اي با ادعاي وجود تبعيض قومي – طايفه‌اي در كشور تاكيد كرد تبعيض طايفه‌اي آشكارا در بحرين، القطيف، العواميه عربستان مشاهده مي شود و قطر نمي‌تواند ايفاگر چنين نقش پررنگي در منطقه باشد مگر آنكه از حمايت صهيونيست‌ها برخوردار باشد.

پربیننده ترین خبرها