طرح ممنوعیت «حمله پیشگیرانه» به کره شمالی در کنگره آمریکا

طرح ممنوعیت «حمله پیشگیرانه» به کره شمالی در کنگره آمریکا
شنبه 6 آبان 1396 - 10:25

بیش از 60 قانونگذار آمریکایی طرح ممنوعیت حمله پیشگیرانه به کره شمالی را پیشنهاد کردند؛ طرحی که البته یک استثنا برای آن در نظر گرفته شده است.

العالم - آمریکا 

فارس -- در ادامه تنش‌ها در شبه جزیره کره، بیش از 60 قانون‌گذار آمریکایی طرحی با موضوع ممنوعیت حمله پیگیرانه این کشور بدون اطلاع کنگره ارائه کردند؛ طرحی که البته یک استثنا در آن گنجانده شده است.

«جان کانیرز» نائب رئیس دموکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به کنگره این کشور با موضوع ممنوعیت حمله پیشگیرانه آمریکا به کره شمالی بدون اطلاع کنگره ارائه کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، این طرح که «نه به حمله پیشگیرانه و خلاف قانون اساسی به کره شمالی» نام دارد، حمایت بیش از 60 نماینده و سناتور آمریکایی را با خود همراه دارد.

این طرح در صورت تصویب، هرگونه اختصاص بودجه برای استفاده در حمله نظامی به کره شمالی بدون مجوز کنگره آمریکا را ممنوع می‌کند.

طرح پیشنهادی، البته استثنایی هم قائل شده و حمله در صورت مقابله برای یک حمله ناگهانی کره شمالی و به منظور دفاع از متحدان آمریکا در منطقه، حفاظت از پرسنل آمریکایی یا نجات آنها را مجاز دانسته است.

طرح مذکور، با امضای 59 عضو دموکرات و دو عضو جمهوریخواه کنگره این کشور به نام‌های «توماس مَسی» و «والتر جونز» به کنگره پیشنهاد شده است.

در بخشی از این طرح آمده است: «کنگره(آمریکا) امروز برای اطمینان از اینکه این دولت(دولت ترامپ) بفهمد قانون اساسی حملات نظامی بدون مجوز و تایید کنگره را اجازه نمی‌دهد، ایستاده است».

پربیننده ترین خبرها