ابراهیم جعفری:

تاریخ اقدامات داعشی‌ها را فراموش نمی کند / هیچ کشوری از خطر تروریسم دور نیست

تاریخ اقدامات داعشی‌ها را فراموش نمی کند / هیچ کشوری از خطر تروریسم دور نیست
شنبه 6 آبان 1396 - 14:32

وزیر خارجه عراق باهشدار نسبت به تلاش داعش برای اجرای عملیات‌های تروریستی گفت: آنچه در عراق در نتیجه کنترل داعش بر برخی مناطق آن رخ داد، از دیگر کشورهای جهان دور نیست.

العالم - عراق

سومریه نیوز عراق -- دفتر ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، جعفری سفر چند روزه‌اش به روسیه که با دعوت رسمی مسکو انجام شد را پایان داد، او دراین سفر با تعدادی از سفرای کشورهای عربی و نمایندگان هیات‌های دیپلماتیک مستقر در مسکو دیدار کرده و آنها را در جریان تحولات امنیتی و سیاسی عراق قرار داد.

در بیانیه منتشر شده توسط شبکه سومریه به نقل از ایراهیم جعفری آمده است: «ما با خطرناک‌ترین چالش‌ها یعنی چالش تروریستی مواجه هستیم و در عراق گروه‌ تروریستی داعش را داریم که از کشورهای مختلف جهان به عراق آمده‌اند اما عراقی‌ها تصمیم گرفتند که با این تروریست‌ها مقابله کرده و بر آنها پیروز شوند».

جعفری افزود: «دستانی که تفنگ را در برابر تروریست‌ها برداشته دستان عراقی‌هاست و در تاریخ دلاوری‌ها و قهرمانی‌های عراقی‌ها ثبت خواهد شد اما تاریخ اقدامات داعشی‌ها از جمله کشتارها، انفجارها و تجاوزها را چگونه خواهد نوشت؟»

در این بیانیه به نقل از وزیر خارجه عراق آمده است: آنچه در عراق رخ داد از کشورهای شما دور نیست و هیچ کشوری در این زمینه استثناء نیست زیرا تروریسم نه دین دارد و نه وطن.

ابراهیم جعفری ادامه داد: «نیروهای مسلح عراق در تمامی گروه‌ها از جمله ارتش، پلیس، حشد شعبی، پیشمرگ‌ها و عشایر یکی بودند، در کنار آنها نیز رویکردهای سیاسی که به شکلی موثر در شکست تروریسم نقش دارند، همسو بودند، پیروزی از آن ما شده و مناطق تحت کنترل داعش آزاد شدند».

این مسئول وزارت خارجه عراق در ادامه اظهار داشت: «اما گروه‌های تروریستی داعش پس از اینکه مجبور به ترک شهرهای تحت اشغال خود شدند، این شهرها را پیش از خروج تخریب کردند، ما از برادرانمان و از جامعه جهانی می‌خواهیم که در بازسازی این شهرها در کنار ما باشند و از ما حمایت کنند».

جعفری در ادامه این سوال را مطرح کرد که چه چیزی مانع از آن می‌شود این تروریست‌ها پس از بازگشت به کشورهایشان دست به اقدامات تروریستی نزنند؟

وزیر خارجه عراق با اشاره به اینکه جهان به غفلت خود در این زمینه ادامه داد تا اینکه خود را در برابر جنگ جهانی سومی یافت که خطرات آن همه کشورها را بدون استثناء تهدید می‌کند، تاکید کرد: ما باید به شکل جدی به مساله بازسازی شهرها فکر کنیم زیرا حجم ویرانی‌ها بسیار بزرگ است.

پربیننده ترین خبرها