مرگ تدریجی زندانیان در بحرین

مرگ تدریجی زندانیان در بحرین
شنبه 6 آبان 1396 - 14:37

بحرین به عنوان رکورددار شمار زندانیان در بین کشورهای عربی، زندان را به گور زندانیانی تبدیل کرده است که مرگ تدریجی را تجربه می‌کنند.

العالم ـ بحرین

به گزارش روزنامه الاخبار، بحرین به  عنوان رکورددار شمار زندانیان در بین کشورهای عربی، زندانیان را از حداقل حقوق قانونی محروم و زندان را به گور کسانی تبدیل کرده است که مرگ تدریجی را تجربه می کنند.

یکی از بارزترین موارد سرکوب در بحرین بازداشت ظالمانه معترضان در زندان های بحرین است تا جایی که اکنون چهار هزار بحرینی از جمله 12 زن در زندان های نهادهای امنیت ملی بحرین به سر می برند و در آنجا تحت انواع شکنجه و تحقیر و هتک حرمت قرار می گیرند و حداقل حقوق زندانیان نیز تامین نمی شود.

محروم بودن زندانیان از حق خدمات بهداشتی و ادامه تحصیل

اکنون بحرین با توجه به تعداد اندک جمعیت این کشور در بین کشورهای عربی رکوردار آمار بالای زندانیان است، تاجایی که دیگر در زندان ها و بازداشت گاههای این کشور جای خالی باقی نمانده است و دلیل این وضعیت این است که مسئولان بحرینی قوانینی را تصویب کرده اند که به موجب آن محدودیت های بیشتری برای شهروندان اعمال شده و مسئولان اجازه دارند در صورتی که شهروندان حقوق سیاسی و شهروندی خود را مطالبه کنند، آنان را روانه زندان کتند و البته کودکان نیز از این دستگیری ها در امان نمانده اند.

به گزارش تسنیم به نقل از الاخبار، در قبال این وضعیت به نظر می رسد سازمان ملل و سازمان های بین المللی قادر به کاری جز محکوم کردن و ارائه برخی توصیه ها نیستند آن هم در شراایطی که کشورهای غربی فشار سیاسی واقعی را بر مسئولان بحرین اعمال نمی کنند در نتیجه همین وضعیت و نبود فشارهای واقعی ال خلیفه را به ادامه سرکوب ها تشویق کرده است.

پربیننده ترین خبرها