در دیدار با وزیر ظریف مطرح شد؛

تاکید آمانو بر لزوم پایبندی همه طرف ها به برجام/ ایران به تعهدات خود عمل کرده است

تاکید آمانو بر لزوم پایبندی همه طرف ها به برجام/ ایران به تعهدات خود عمل کرده است
يکشنبه 7 آبان 1396 - 15:57

یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که از دیدگاه آژانس اجرای برجام از سوی همه طرفها حائز اهمیت است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی 

به گزارش مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، یوکیا آمانو روز یکشنبه در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در محل این وزارتخانه انجام شد، افزود: ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده است.
در این دیدار همچنین بر لزوم‌ پایندی همه طرف ها به برجام تاکید شد.‌
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که شامگاه یکشنبه 6 آبان وارد تهران شده بود، صبح امروز با علی اکبر صالحی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی و نیز حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.
سفر آمانو به تهران در ادامه دیدارهای متقابل میان مدیران آژانس بین المللی انرژی اتمی و مقامات ذی ربط جمهوری اسلامی ایران و با هدف مرور آخرین وضعیت همکاری ها و ارتباطات دو طرف در زمینه های مختلف مرتبط با برجام، امور پادمانی و همکاری های هسته ای در امور صلح آمیز است.
با توجه به طرح مباحث مخالف برجام از جانب هیأت حاکمه آمریکا و رویدادهای مرتبط با آن ، اکثر تحلیلگران و صاحبنظران سفر مدیرکل آژانس بین المللی اتمی به ایران را با اهمیت و تلاشی برای تقویت برجام ارزیابی کرده اند.
مواضع اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص عدم پایبندی ایران به تعهدات برجام با واکنش رهبران کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای عضو گروه 1+5 شده است، این درحالی است که آژانس بین المللی اتمی هشت بار متوالی پایبندی ایران به تعهدات برجام را تایید کرده است.

پربیننده ترین خبرها