مسعود بارزانی اعلام کرد از ریاست اقلیم کردستان عراق کناره گیری خواهد نمود

مسعود بارزانی اعلام کرد از ریاست اقلیم کردستان عراق کناره گیری خواهد نمود
يکشنبه 7 آبان 1396 - 17:43

بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در پیامی به پارلمان کردستان عراق تاکید کرد که مخالفت تمدید مدت ریاست خود است و می‌خواهد "به عنوان یک سرباز به فعالیت خود ادامه دهد".

العالم - عراق

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که بارزانی اعلام کرده پس از اول نوامبر 2017 از ریاست اقلیم کردستان عراق کناره گیری خواهد نمود.

وی تاکید کرد که پس از اوایل نوامبر از منصب خود کنار خواهد رفت.

بارزانی تاکید کرده است که اول نوامبر (10 آبان) از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

در متن نامه مسعود بارزانی که در پارلمان کردستان عراق قرائت شد، آمده است:

«ریاست پارلمان کردستان

با درود

بر اساس مصوبه اقلیم کردستان (۱۲۸) در مورخ ۱۲-۷-۲۰۱۷ خواهان برگزاری انتخابات ریاست پارلمان و ریاست اقلیم کردستان در ۱-۱۱-۲۰۱۷ شدیم اما به دلیل اوضاع سیاسی و امنیتی و فنی و نبود نامزدی برای انتخابات، برگزاری انتخابات ریاست اقلیم کردستان و ریاست پارلمان از سوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات به حالت تعلیق درآمد.

در مورخ ۲۴-۱۰-۲۰۱۷ پارلمان به تمدید دوره این نهاد ودولت برای دو دوره رأی داد.

درخصوص منصب ریاست اقلیم کردستان در تاریخ پس از اول نوامبر، من اعلام می‌دارم که مخالف ابقا در این پست هستم و جایز نیست قانون ریاست اقلیم تمدید شود و دوره ریاست اقلیم کردستان تمدید نمی‌شود و باید نشست پارلمان در سریع‌ترین زمان ممکن برگزار شود تا خلأ قانونی در ماموریت‌ها و وظایف رئیس اقلیم صورت نگیرد و این مشکل حل شود و من به عنوان یک پیشمرگ‌ باقی خواهم ماند.

من به عنوان مسعود بارزانی پیشمرگ، میان مردم و پیشمرگ‌های عزیز برای جانفشانی و مبارزه جهت دستیابی به حقوق و خواسته‌های مردم خود و همچنین برای حفظ دستاوردهای مردمان به تلاش خود ادامه خواهم داد.»

پارلمان اقلیم کردستان امروز جلسه غیرعلنی را با مشارکت تمامی فراکسیون‌های سیاسی برگزار کرده است. تشکیل جلسه پارلمان پس از آن صورت گرفت که برگزاری آن دو بار به تعویق افتاده بود.

پربیننده ترین خبرها