در دیدار رئیس‌جمهور روسیه؛

روحانی: نقش روسیه در تحکیم و پایداری برجام نیز موثر است / همکاری ایران و روسیه در سوریه ضروری است

روحانی:  نقش روسیه در تحکیم و پایداری برجام نیز موثر است / همکاری ایران و روسیه در سوریه ضروری است
چهارشنبه 10 آبان 1396 - 18:57

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: همکاری ایران و روسیه تا پایان مبارزه با تروریسم در سوریه ضروری است.

العالم - ایران / سیاسی

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران عصر امروز چهارشنبه در دیدار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه که برای شرکت در اجلاس سه جانبه سران کشورهای ایران، روسیه و آذربایجان به کشورمان سفر کرده است، گفت: روابط سه جانبه تهران، مسکو و باکو در مناسبات منطقه‌ای و گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی از روسیه به عنوان کشوری دوست، همسایه و شریک راهبردی نام برد و با تاکید بر اینکه اراده جمهوری اسلامی ایران توسعه و تقویت همه جانبه روابط و همکاری‌ها با روسیه است، افزود: توافقات خوبی میان دو کشور در بخش‌های مختلف از جمله در بخش انرژی، فناوری‌های صلح آمیز هسته‌ای و حمل و نقل و ترانزیت حاصل شده که باید با تلاش بیشتر در مسیر اجرای این توافقات و توسعه روزافزون همکاری‌ها، گام برداریم.

رئیس‌جمهور اهمیت توسعه همکاری ها و روابط اقتصادی و تجاری ایران و روسیه را مورد تاکید قرار داد و  اظهارداشت: تهران از حضور فعال سرمایه گذاران و بخش خصوصی روسیه برای مشارکت و همکاری در پروژه های مهم زیرساختی از جمله در بخش های صنعت و انرژی، توسعه خطوط و اتصال ریلی و کریدور شمال – جنوب استقبال می کند.

روحانی با تاکید بر اینکه برجام یک توافق چند جانبه است و حفظ و پایداری آن برای صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی مهم است، گفت: نقش روسیه در راستای تحکیم و پایداری برجام و اجرای تعهدات از سوی همه طرف های مذاکره نیز مهم و تاثیر گذار است.

وی به نقش آفرینی ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه اشاره و تاکید کرد: همکاری های ایران و روسیه تاثیر زیادی در روند مبارزه با تروریسم در منطقه داشته است و این همکاری ها و رایزنی های مشترک در مراحل پایانی این مبارزه نیز بسیار حائز اهمیت است.

رئیس‌جمهور با اشاره به روند مذاکرات آستانه، همکاری‌های چند جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و روسیه در حل و فصل مسایل و بحران‌ها را با اهمیت خواند و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بی‌ثباتی در منطقه را به ضرر همه کشورها می‌داند و از توسعه ثبات و امنیت در منطقه حمایت خواهد کرد. در راستای این همکاریها، امروز برای جهانیان به خوبی روشن شده که باید با راه‌حل‌های سیاسی، امنیت و آرامش در سوریه تثبیت شود.

پربیننده ترین خبرها