دیدگاه حیدرالعبادی درمورد محاصره شهروندان کردستان عراق

دیدگاه حیدرالعبادی درمورد محاصره شهروندان کردستان عراق
چهارشنبه 10 آبان 1396 - 22:20

نخست وزیر عراق، مخالفتش را با هرگونه درخواست برای محاصره شهروندان در منطقه کردستان عراق اعلام کرد.

العالم - عراق

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حیدرالعبادی نخست وزیرعراق امروز چهارشنبه با اشاره به خواست دولت فدرال برای کنترل مرزها، مخالفت خود را با هرگونه درخواست برای محاصره شهروندان در منطقه کردستان اعلام کرد.

العبادی در گفت و گو با شبکه "سومریه" با اشاره به درخواست دولت فدرال عراق از همسایگان خود برای عدم همکاری با منطقه کردستان، تصریح کرد: با هرگونه درخواستی برای محاصره شهروندانمان در منطقه کردستان مخالفت می کنیم.

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق هر گونه اداره مشترک گذرگاه های مرزی با تشکیلات منطقه شمال کردستان عراق را رد کرد و گفت: آنچه برخی رسانه های کردی در این مورد می گویند خلاف واقع است.

وی تاکید کرد: گذرگاه های مرزی تحت کنترل دولت فدرال خواهد بود و قانون اساسی نیز براساس ماده 110 مسوولیت آن را به دولت مرکزی داده است.

نخست وزیر عراق بار دیگر در (12 اکتبر 2017) با رد هرگونه جنگ علیه شهروندان کرد، بر ضرورت حفظ وحدت و یکپارچگی عراق تاکید کرد.

وی درخصوص انتخابات آینده با تاکید بر اینکه "بازگشت آوارگان یکی از شروط اساسی برای برگزاری انتخابات است"، تصریح کرد: دولت فدرال بر برگزاری انتخابات در وقت تعیین شده پافشاری می کند.

دفتر اطلاع رسانی حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق اعلام کرد: کابینه در جلسه روز سه شنبه خود با برگزاری انتخابات پارلمانی در ۱۵ مه سال ۲۰۱۸ موافقت کرد. دولت فدرال نیز باید فضای امن را برای برگزاری انتخابات و بازگشت آوارگان به مناطقشان فراهم آورد. رأی گیری اینترنتی است و احزابی که در انتخابات شرکت می‌کنند نباید جناح‌های مسلح داشته باشند.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها